Audi "ma ogromny potencjał". Szef koncernu zdradza, dlaczego go nie wykorzystuje

Dyrektor generalny koncernu Volkswagena Oliver Blume przyznaje, że widzi w marce Audi ogromny potencjał, który na ten moment nie został odpowiednio wykorzystany. Niemiec mówi również o tym, co trzeba zrobić, by ten stan rzeczy uległ zmianie.

Audi Q6 e-tron testowane w zimowych warunkachAudi Q6 e-tron testowane w zimowych warunkach
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Audi
Kamil Niewiński

Audi ma pod kątem statystyk całkiem dobry start 2023 roku. Od stycznia do maja marka z Ingolstadt sprzedała w całej Unii Europejskiej ponad 237 tysięcy samochodów, co względem analogicznego okresu w poprzednim roku jest wynikiem lepszym o niemal 25 proc. Dodatkowo producent może pochwalić się łącznym udziałem w europejskim rynku na poziomie 5,4 proc., przegrywając tylko z Volkswagenem, Toyotą, Peugeotem, Renault i Skodą. 

Nie oznacza to jednak, że w każdym miejscu kondycja Audi wygląda dobrze. Dla przykładu w pierwszym kwartale 2023 roku Audi sprzedało o 13 proc. mniej aut w Chinach, a wewnętrzne problemy w Cariadzie, spółce VAG odpowiedzialnej za tworzenie oprogramowania do aut marek całego koncernu, bezpośrednio wpłynęły między innymi na opóźnienie premiery Audi Q6 e-tron.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi Q5 vs Volvo XC60 - Polacy kochają je najbardziej

Bardzo zaskakującą tezę w tym temacie wygłosił cytowany przez portal ANEurope dyrektor generalny Volkswagen Auto Group, Oliver Blume. Jego zdaniem Audi pozostaje w tym momencie w tyle nie tylko względem konkurencji, chociaż to również jest dość niepokojące, ale również względem własnych możliwości.

Audi ma ogromny potencjał. Nie broniliśmy odpowiednio pionierstwa marki w dziedzinie postępu względem konkurencji. Napotkaliśmy również na poważne problemy z oprogramowaniem, które opóźniły nasze plany wydawnicze ekscytujących produktów elektrycznych. Pozycja grupy jest obecnie w dużym stopniu zależna od Chin, a gama pojazdów elektrycznych BEV [od Audi] nie jest konkurencyjna na tym rynku.

Oliver Blume
dyrektor generalny Grupy Volkswagena

Jaki jest więc pomysł na "ocalenie" Audi, a przynajmniej jego powrót na tron innowacyjności? Blume przyznaje, że w planach jest wprowadzenie szybszego cyklu rozwojowego aut elektrycznych, w szczególności tych skupionych na sportowych osiągach. Nadzieją jest również nowa ekskluzywna platforma PPE, na której pojawi się nie tylko wspominany Q6 e-tron, ale również elektryczne Porsche Macan.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟