Audi Q4 Sportback e-tron concept zapowiada kolejnego SUV-a na prąd. Debiut w przyszłym roku

Po Q4 e-tron Concept przyszedł czas na ostrzej wystylizowaną wersję Sportback. Choć jest to pojazd studyjny, nie różni się znacząco od planowanego wariantu produkcyjnego, który ma być gotowy w 2021 roku. Czym jeszcze poza ciekawym wyglądem kusi nowe audi na prąd?

Wersja produkcyjna nie powinna się znacząco różnić od konceptu.Wersja produkcyjna nie powinna się znacząco różnić od konceptu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Do dużego e-trona i e-trona Sportback niebawem dołączą kolejne elektryczne SUV-y Audi - mniejsze Q4 e-tron oraz Q4 e-tron Sportback. Jak widać na zdjęciach, najnowsza z propozycji prezentuje się naprawdę ciekawie - ostre, nowoczesne linie, delikatnie opadający dach i potężne nadkola mogą się podobać. Co więcej, raczej nie są domeną wyłącznie wersji koncepcyjnej.

Już dziś bowiem wiadomo, że wariant produkcyjny, który zadebiutuje w 2021 roku, będzie różnił się głównie detalami. Z nadwozia zniknie zapewne kilka ozdobników, a wnętrze, choć nadal minimalistyczne, stanie się bardziej przytulne i przyjazne kierowcy. Znajdziemy tu liczne ekrany, z czego główny o przekątnej 12,3 cala ma odpowiadać za multimedia.

Ciekawość budzi też wyświetlacz zamontowany w podsufitce przekazujący informacje o m.in. jakości powietrza. Czas pokaże, czy znajdziemy go także w produkcyjnym e-tronie. Na uwagę zasługują także spore połacie skóry i liczne wstawki z aluminium godne marki premium. A co z silnikami?

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Q4 e-tron Sportback wykorzystywać ma dwie jednostki elektryczne - po jednej na każdą z osi, zasilane litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 82 kWh. Standardowo napęd ma trafiać na tylne koła za sprawą 204-konnego motoru generującego 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Jednakże, gdy zajdzie taka potrzeba, do akcji wkroczy jednostka umieszczona z przodu oferująca dodatkowe 102 KM i 150 Nm. Przy wykorzystaniu obydwu silników osiągi nie dają powodów do narzekań - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Najważniejszy parametr stanowi jednak maksymalny zasięg na jednym ładowaniu, który zgodnie z deklaracjami producenta wyniesie około 450 km. W przyszłości ofertę uzupełni również słabsza odmiana z napędem wyłącznie na tył, która ma przejeżdżać ponad 500 km bez ładowania.

Rynkowy debiut nowego e-trona nastąpi nie później niż w 2021 roku. Audi chwali się, że Q4 e-tron Sportback będzie już siódmym elektrycznym modelem marki.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/35] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek