Audi Q4 Sportback e‑tron concept zapowiada kolejnego SUV‑a na prąd. Debiut w przyszłym roku

Wersja produkcyjna nie powinna się znacząco różnić od konceptu.
Wersja produkcyjna nie powinna się znacząco różnić od konceptu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

08.07.2020 07:36, aktual.: 13.03.2023 13:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po Q4 e-tron Concept przyszedł czas na ostrzej wystylizowaną wersję Sportback. Choć jest to pojazd studyjny, nie różni się znacząco od planowanego wariantu produkcyjnego, który ma być gotowy w 2021 roku. Czym jeszcze poza ciekawym wyglądem kusi nowe audi na prąd?

Do dużego e-trona i e-trona Sportback niebawem dołączą kolejne elektryczne SUV-y Audi - mniejsze Q4 e-tron oraz Q4 e-tron Sportback. Jak widać na zdjęciach, najnowsza z propozycji prezentuje się naprawdę ciekawie - ostre, nowoczesne linie, delikatnie opadający dach i potężne nadkola mogą się podobać. Co więcej, raczej nie są domeną wyłącznie wersji koncepcyjnej.

Już dziś bowiem wiadomo, że wariant produkcyjny, który zadebiutuje w 2021 roku, będzie różnił się głównie detalami. Z nadwozia zniknie zapewne kilka ozdobników, a wnętrze, choć nadal minimalistyczne, stanie się bardziej przytulne i przyjazne kierowcy. Znajdziemy tu liczne ekrany, z czego główny o przekątnej 12,3 cala ma odpowiadać za multimedia.

Ciekawość budzi też wyświetlacz zamontowany w podsufitce przekazujący informacje o m.in. jakości powietrza. Czas pokaże, czy znajdziemy go także w produkcyjnym e-tronie. Na uwagę zasługują także spore połacie skóry i liczne wstawki z aluminium godne marki premium. A co z silnikami?

Obraz
© mat. prasowe

Q4 e-tron Sportback wykorzystywać ma dwie jednostki elektryczne - po jednej na każdą z osi, zasilane litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 82 kWh. Standardowo napęd ma trafiać na tylne koła za sprawą 204-konnego motoru generującego 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Jednakże, gdy zajdzie taka potrzeba, do akcji wkroczy jednostka umieszczona z przodu oferująca dodatkowe 102 KM i 150 Nm. Przy wykorzystaniu obydwu silników osiągi nie dają powodów do narzekań - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Najważniejszy parametr stanowi jednak maksymalny zasięg na jednym ładowaniu, który zgodnie z deklaracjami producenta wyniesie około 450 km. W przyszłości ofertę uzupełni również słabsza odmiana z napędem wyłącznie na tył, która ma przejeżdżać ponad 500 km bez ładowania.

Rynkowy debiut nowego e-trona nastąpi nie później niż w 2021 roku. Audi chwali się, że Q4 e-tron Sportback będzie już siódmym elektrycznym modelem marki.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/35]
Źródło artykułu:WP Autokult