BMW chwali się zdjęciami z testów elektycznego iX1 i potwierdza spory zasięg
Najmniejszy elektryczny model BMW, który wypełni lukę po wycofanym niedawno i3, ma trafić do salonów w 2023 roku. Producent już dziś jednak podgrzewa atmosferę, publikując zdjęcia z testów i część danych technicznych.
11.05.2022 | aktual.: 10.03.2023 14:00
Kika tygodni temu BMW pokazało grafikę przedstawiającą zarys przedniej części nadwozia iX1. Teraz idzie nieco dalej, dorzucając do tego fotografie zakamuflowanych egzemplarzy testowych, przemierzających północną Szwecję. Zimowe warunki nie sprzyjają elektrykom. Nic więc dziwnego, że Bawarczycy kładą tak duży nacisk na te próby.
Jak widać, kamuflaż dość skutecznie utrudnia zapoznanie się z detalami, co nie zmienia faktu, że linie prezentują się dość spokojnie i zachowawczo, zupełnie jak w spalinowym X1. Wszystko wskazuje więc, że BMW pójdzie podobną drogą co w przypadku większego iX3, stawiając na stonowany design.
Najważniejszy będzie tu jednak nie wygląd, lecz napęd. BMW pochwaliło się kilkoma detalami. Mowa o dwóch silnikach - po jednym na każdą z osi i całkiem niezłych parametrach wydajnościowych. Średnie obiecywane zużycie prądu ma oscylować w granicach 18 kWh na 100 km, a maksymalny zasięg wyniesie nawet 437 km.
Trzeba przyznać, że są to dość obiecujące wartości jak na kompaktowego SUV-a. Trudno jednak powiedzieć, jak duży akumulator trafi do iX1. Czas pokaże, czy BMW zdecyduje się na 80 kWh z iX3, czy może coś mniejszego.
Zapowiadany model będzie jednym z kluczowych aut w elektrycznej ofercie BMW. Stanie w szranki m.in. z Mercedesem EQA czy Volvo XC40 Recharge. O tym czy będzie tak dobry, jak wynika z zapowiedzi, powinniśmy przekonać się już za kilka miesięcy.