BMW chwali się zdjęciami z testów elektycznego iX1 i potwierdza spory zasięg

Najmniejszy elektryczny model BMW, który wypełni lukę po wycofanym niedawno i3, ma trafić do salonów w 2023 roku. Producent już dziś jednak podgrzewa atmosferę, publikując zdjęcia z testów i część danych technicznych.

BMW iX1 - zdjęcia z testówBMW iX1 - zdjęcia z testów
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Aleksander Ruciński

Kika tygodni temu BMW pokazało grafikę przedstawiającą zarys przedniej części nadwozia iX1. Teraz idzie nieco dalej, dorzucając do tego fotografie zakamuflowanych egzemplarzy testowych, przemierzających północną Szwecję. Zimowe warunki nie sprzyjają elektrykom. Nic więc dziwnego, że Bawarczycy kładą tak duży nacisk na te próby.

Jak widać, kamuflaż dość skutecznie utrudnia zapoznanie się z detalami, co nie zmienia faktu, że linie prezentują się dość spokojnie i zachowawczo, zupełnie jak w spalinowym X1. Wszystko wskazuje więc, że BMW pójdzie podobną drogą co w przypadku większego iX3, stawiając na stonowany design.

Najważniejszy będzie tu jednak nie wygląd, lecz napęd. BMW pochwaliło się kilkoma detalami. Mowa o dwóch silnikach - po jednym na każdą z osi i całkiem niezłych parametrach wydajnościowych. Średnie obiecywane zużycie prądu ma oscylować w granicach 18 kWh na 100 km, a maksymalny zasięg wyniesie nawet 437 km.

BMW iX1
BMW iX1 © mat. prasowe / BMW

Trzeba przyznać, że są to dość obiecujące wartości jak na kompaktowego SUV-a. Trudno jednak powiedzieć, jak duży akumulator trafi do iX1. Czas pokaże, czy BMW zdecyduje się na 80 kWh z iX3, czy może coś mniejszego.

Zapowiadany model będzie jednym z kluczowych aut w elektrycznej ofercie BMW. Stanie w szranki m.in. z Mercedesem EQA czy Volvo XC40 Recharge. O tym czy będzie tak dobry, jak wynika z zapowiedzi, powinniśmy przekonać się już za kilka miesięcy.

BMW iX1
BMW iX1 © mat. prasowe / BMW
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii