BMW iX1 w oficjalnej zapowiedzi. Wiemy, kiedy zadebiutuje

Kompaktowy SUV na prąd od BMW nadjeżdża. Niemcy właśnie opublikowali pierwszą grafikę przedstawiającą przód pojazdu. W przeciwieństwie do większego rodzeństwa będzie on dość zachowawczy.

BMW iX1 - zapowiedźBMW iX1 - zapowiedź
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Aleksander Ruciński

Elektryczna rodzina SUV-ów iX i iX3 niebawem wzbogaci się o nowego członka w postaci iX1, który będzie konkurentem dla Mercedesa EQA czy Volvo XC40 Recharge. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, poznamy go w pełnej krasie jeszcze w tym roku, a najpóźniej w 2023 trafi do salonów.

BMW właśnie pochwaliło się grafikę stanowiącą zapowiedź stylistyki nadwozia. Sądząc po liniach, będzie ono dość kanciaste, ale nie aż tak kontrowersyjne jak w przypadku większego iX-a, gdzie nerki przybrały wręcz karykaturalne rozmiary. Przód iX1 zapowiada się znacznie przyjemniej.

Szczegóły techniczne nie są jeszcze znane, ale podejrzewa się, że iX1 będzie oparty na zmodyfikowanej platformie UKL X1, która może wykorzystywać napęd stosowany w większym iX3. Oznacza to ponad 280 KM maksymalnej mocy i zasięg na poziomie 413-438 km zgodnie z cyklem WLTP. Dane dotyczące mocy to wciąż medialne domysły, ale prognozy dotycząc zasięgu zostały już opublikowane na oficjalnej stronie producenta.

Co warte odnotowania, rozwiązania stosowane w iX1 zostaną zaadaptowane również przez elektrycznego SUV-a Mini, który dołączy do miejskiego Mini Coopera SE. Brytyjski odpowiednik iX1 powinien jednak zadebiutować nieco później niż BMW.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem