WAŻNE
TERAZ

Nowe otwarcie rządu Donalda Tuska. Oto kluczowy dokument

BMW i4 i i4 M50 z polskimi cenami. Elektryczny "grill na kółkach" nie należy do tanich

Chociaż BMW i4 nie jest pierwszym elektrycznym modelem Bawarczyków, to jako pierwsze będzie bezemisyjnym przedstawicielem rodziny M. Zarówno zwykły, jak i sportowy model doczekały się polskich cen, jednak pewne detale Niemcy wciąż trzymają w tajemnicy.

BMW i4BMW i4
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/BMW
Filip Buliński

BMW intensywnie rozwija swoją gamę elektrycznych modeli. Jednym z nowych graczy ma być teraz i4, który jest niczym innym, jak elektryczną wersją Serii 4 Gran Coupe, jeśli weźmiemy pod uwagę stylistykę. A może to Seria 4 Gran Coupe jest odpowiednikiem i4? W końcu spalinowy model zadebiutował po elektrycznym. Niemniej jak wszystkie odmiany powiązane z Serią 4, także i i4 otrzymało kontrowersyjne, ogromne nerki.

Nie powinno też dziwić, że elektryk jest droższy od swojego spalinowego odpowiednika. Różnica między nimi wynosi 45 tys. zł. BMW i4 jest jednak wyjątkowy z innego powodu. To pierwszy elektryk reprezentujący barwy M w wersji M50. Ile przyjdzie za nie zapłacić?

BMW i4 – ceny dla wersji silnikowych:

  • i4 eDrive40 (340 KM) – od 245 200 zł
  • i4 M50 (544 KM) – od 289 900 zł

Zwykły i4 eDrive40 będzie dysponował napędem na tylną oś, a więc na jego pokładzie znajdzie się tylko jeden silnik o mocy 340 KM i momencie obrotowym równym 430 Nm. Producent deklaruje, że akumulatory o pojemności 83,9 kWh pozwolą na przejechanie do 590 km. Z kolei i4 M50 standardowo ma już dwa silniki, a więc napędzane będą obie osie. Łączna moc wynosi tu 544 KM (przy 10-sekundowej funkcji Sport Boost), a maksymalny moment obrotowy – 795 Nm. Tu zasięg jest nieco skromniejszy, ale wciąż zupełnie wystarczający – wynosi 510 km.

Niestety, BMW w tajemnicy trzyma, ile będą kosztowały poszczególne opcje do obu aut. Na razie możemy jedynie podejrzeć gamę kolorów, wzory felg, wybór listew oraz tapicerek. Oprócz tego Bawarczycy wspominają, że w standardzie znajdziemy m.in. kamerę cofania, ogrzewanie postojowe, skórzaną kierownicę czy elektrycznie regulowaną klapę bagażnika.

Wiadomo też, że i4 M50 będzie wyposażone standardowo m.in. w adaptacyjne zawieszenie i układ kierowniczy oraz sportowe hamulce, a w opcji znajdziemy 20-calowe obręcze. Na więcej szczegółów będziemy jednak musieli poczekać.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej