BMW testuje elektryczne i4. Tak, pójdzie bokiem

Ekipa z Bawarii nie zamierza zostać w tyle jeśli chodzi o samochody elektryczne. Po dość dyskusyjnym stylistycznie modelu ix, kolejną premierą ma być i4, które będzie pierwszym elektrycznym modelem z rodziny Gran Coupe. Producent pochwalił się ujęciami w ruchu.

BMW i4 - jeszcze zamaskowaneBMW i4 - jeszcze zamaskowane
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Elektryki są szybkie na prostych, ale inżynierowie BMW nie zamierzają poprzestać tylko na sprincie i przygotowują auto, które ma przynieść radość z jazdy. Podczas testów skupiono się na pracy zawieszenia, które ma sobie poradzić z przechyłami nielekkiego przecież auta. Układ kierowniczy ma reagować "liniowo", co przedstawiono na filmie.

The new BMW i4 - Final Calibration Drives

BMW i4 ma oferować nawet 530 KM mocy dzięki zastosowaniu piątej generacji układu eDrive. Najszybsze egzemplarze mają przyspieszać do setki w około 4 sekundy, a przewidywany zasięg pojazdu to nawet 600 km według normy WLTP. To dość optymistyczne założenie, zwłaszcza, że akumulator ma mieć pojemność 80 kWh, przynajmniej według pierwszych doniesień.

Przyłapano też bardziej usportowioną wersję i4, ale na razie nic nie wiadomo o ewentualnym elektryku z rodziny M. Priorytetem będzie przygotowanie auta, które może podebrać klientów Tesli, głównie Modelowi 3.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem