Volkswagen zrobił czystki. Ma już nowego szefa działu oprogramowania

Volkswagen znalazł już nowego szefa firmy Cariad, która jest odpowiedzialna za tworzenie oprogramowania dla samochodów koncernu VAG. Nowym prezesem, po zwolnieniu większości członków rady nadzorczej, ma być szef produkcji Bentleya.

Volkswagen Auto GroupVolkswagen Auto Group
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen AG
Kamil Niewiński

O aferze związanej z firmą Cariad informowaliśmy stosunkowo niedawno. Według medialnych doniesień, przedsiębiorstwo odpowiedzialne za tworzenie oprogramowania dla samochodów marek należących do koncernu Volkswagena przekroczyło budżet, przy okazji nie osiągając swoich celów, co doprowadziło do opóźnień premier kilku modeli oraz nowego systemu autonomicznej jazdy.

W konsekwencji Volkswagen zdecydował się na pożegnanie się z niemal całą radą nadzorczą firmy, która jeszcze w tym tygodniu ma podpisać swoje dymisje. Jedyną "ocalałą osobą" jest Rainer Zugehör, który pełni w Cariadzie funkcję szefa ds. personelu. Volkswagen jednak skupia się jednak na przyszłości i według informacji Reutersa już teraz wyznaczył nowego szefa przedsiębiorstwa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

VW Golf GTE - na co komu wtyczka?

Prezesem firmy ma zostać Robert Bosch, który od 2017 roku jest dyrektorem ds. produkcji w Bentleyu. Stery nad Cariadem ma objąć 1 czerwca, a przy okazji będzie on również odpowiedzialny za zarządzanie finansami spółki, co było sporym problemem w przypadku poprzedniego zarządu. Co do niego, obecnie Volkswagen rozważa z jego członkami nowe stanowiska w strukturach koncernu.

Problemy związane z działaniem Cariadu miały według doniesień z kuluarów mieć bezpośredni wpływ na opóźnienie premier takich modeli, jak elektryczne Porsche Macan czy Audi Q6 e-tron. Firma była również odpowiedzialna za tworzenie oprogramowania pozwalającego na wejście aut koncernu VAG na czwarty poziom autonomicznej jazdy. Już teraz jego premiera została przeniesiona z 2026 na 2028 rok.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach