Volkswagen zrobił czystki. Ma już nowego szefa działu oprogramowania

Volkswagen znalazł już nowego szefa firmy Cariad, która jest odpowiedzialna za tworzenie oprogramowania dla samochodów koncernu VAG. Nowym prezesem, po zwolnieniu większości członków rady nadzorczej, ma być szef produkcji Bentleya.

Volkswagen Auto GroupVolkswagen Auto Group
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen AG
Kamil Niewiński

O aferze związanej z firmą Cariad informowaliśmy stosunkowo niedawno. Według medialnych doniesień, przedsiębiorstwo odpowiedzialne za tworzenie oprogramowania dla samochodów marek należących do koncernu Volkswagena przekroczyło budżet, przy okazji nie osiągając swoich celów, co doprowadziło do opóźnień premier kilku modeli oraz nowego systemu autonomicznej jazdy.

W konsekwencji Volkswagen zdecydował się na pożegnanie się z niemal całą radą nadzorczą firmy, która jeszcze w tym tygodniu ma podpisać swoje dymisje. Jedyną "ocalałą osobą" jest Rainer Zugehör, który pełni w Cariadzie funkcję szefa ds. personelu. Volkswagen jednak skupia się jednak na przyszłości i według informacji Reutersa już teraz wyznaczył nowego szefa przedsiębiorstwa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

VW Golf GTE - na co komu wtyczka?

Prezesem firmy ma zostać Robert Bosch, który od 2017 roku jest dyrektorem ds. produkcji w Bentleyu. Stery nad Cariadem ma objąć 1 czerwca, a przy okazji będzie on również odpowiedzialny za zarządzanie finansami spółki, co było sporym problemem w przypadku poprzedniego zarządu. Co do niego, obecnie Volkswagen rozważa z jego członkami nowe stanowiska w strukturach koncernu.

Problemy związane z działaniem Cariadu miały według doniesień z kuluarów mieć bezpośredni wpływ na opóźnienie premier takich modeli, jak elektryczne Porsche Macan czy Audi Q6 e-tron. Firma była również odpowiedzialna za tworzenie oprogramowania pozwalającego na wejście aut koncernu VAG na czwarty poziom autonomicznej jazdy. Już teraz jego premiera została przeniesiona z 2026 na 2028 rok.

Wybrane dla Ciebie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟