Hybrydowy Citroën C5 Aircross PHEV już w polskich salonach. To dobra oferta

Kolejna hybryda typu plug-in debiutuje na polskim rynku. Tym razem jest to SUV spod znaku Citroëna - C5 Aircross PHEV napędzany 225-konnym zestawem opartym na jednostce elektrycznej oraz benzynowym silniku 1,6 PureTech. Ile trzeba zapłacić za taką konfigurację?

Citroen C5 Aircross PHEV jest atrakcyjnie wycenioną propozycją.Citroen C5 Aircross PHEV jest atrakcyjnie wycenioną propozycją.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Co najmniej 145 200 zł - w zamian, poza wspomnianym we wstępie hybrydowym napędem plug-in i 8-stopniową, automatyczną skrzynią dostaniemy bazową wersję wyposażeniową Feel z 18-calowymi felgami, klimatyzacją automatyczną, czujnikami parkowania, kamerą cofania i tempomatem. Szkoda tylko, że brakuje świateł LED. By je mieć, musimy zdecydować się na któryś z droższych wariantów: Shine lub Shine Pack. Ten ostatni kosztuje 161 300 zł i nie brakuje w nim absolutnie niczego.

C5 Aircross jest hybrydą typu plug-in co oznacza, że baterię o pojemności 13,2 kWh można ładować z gniazdka. Zgromadzony prąd pozwala na jazdę z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. Trzeba tylko wziąć pod uwagę maksymalny zasięg, który wówczas nie przekracza 50 km. To standardowa wartość dla większości tego typu konstrukcji.

Osiągi, biorąc pod uwagę wymiary i ekologiczny charakter auta, są bardzo przyzwoite. Sprint do setki trwa tylko 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h na benzynie i 135 km/h z wykorzystaniem wyłącznie prądu. Średnie spalanie podawane przez producenta oscyluje natomiast w granicach 1,5 l na 100 km - oczywiście pod warunkiem, że co najmniej połowę tego dystansu zrobimy na samym prądzie.

Czy C5 Aircross PHEV jest atrakcyjną ofertą? Z pewnością. Wystarczy wspomnieć, że Peugeot 3008 wykorzystujący dokładnie ten sam napęd kosztuje co najmniej 166 500 zł. Oznacza to, że topową wersję C5 Aircrossa kupimy taniej niż bazowego Peugeota. Coś nam mówi, że szykuje się ostra konkurencja pomiędzy rodzeństwem pochodzącym z jednego koncernu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/19] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem