Dodatkowe pieniądze na elektryki w leasingu. Do tej pory przyznano ponad 80 mln zł

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zasilił konto Banku Ochrony Środowiska o dodatkowe 100 mln zł. Przyczyną jest zainteresowanie dopłatami do leasingu samochodów elektrycznych.

W ramach programu "Mój elektryk" do BOŚ wpłynęła trzecia transza dotacjiW ramach programu "Mój elektryk" do BOŚ wpłynęła trzecia transza dotacji
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński

Otrzymany przez BOŚ zastrzyk finansowy, jest już trzecim z kolei od NFOŚiGW. Tym samym do 200 mln zł poszerza się budżet na zakup elektryków lub aut z napędem wodorowym w ramach tzw. ścieżki leasingowej – podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Dofinansowanie ma być dodatkiem do wkładu własnego klienta, który ubiega się o leasing pojazdu. Jest to jedna z dwóch ścieżek programu "Mój elektryk". Pierwszą, która dotyczy zakupu kredytowego lub za gotówkę, zarządza sam Fundusz. Drugą – dla klientów indywidualnych oraz firm i organizacji leasingujących pojazdy – czyli "ścieżką leasingową" zawiaduje właśnie BOŚ, który jest wyłącznym dysponentem środków.

Przedsiębiorcy na rynku aut elektrycznych zajmują aktualnie pozycję dominującą. To właśnie oni w 70 proc. przypadków decydują się na wybranie leasingu (lub wynajmu długoterminowego).

Samar przypomina, że pierwotnie BOŚ otrzymał z Funduszu 20 mln zł. Później na wniosek banku pula urosła o 80 mln zł – a jako że najnowsze wsparcie opiewa na kwotę 100 mln zł, to limit na dopłaty podwoił się.

Pomiędzy bankiem a firmami leasingowymi zostały nawiązane 23 współprace. Niemniej jednak do banku wciąż mogą się zgłaszać kolejne firmy.

Do dzisiaj (4 sierpnia 2022 r.) BOŚ otrzymał 3152 wnioski o dotację na łączną kwotę ponad 97 mln zł. NFOŚiGW zaakceptował natomiast dotacje do niemal 2,6 tys. samochodów, których suma wynosi 81,5 mln zł.

Wybrane dla Ciebie
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?