WAŻNE
TERAZ

Będzie rozmowa Trump-Nawrocki. Biały Dom zabiera głos

Dodatkowe pieniądze na elektryki w leasingu. Do tej pory przyznano ponad 80 mln zł

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zasilił konto Banku Ochrony Środowiska o dodatkowe 100 mln zł. Przyczyną jest zainteresowanie dopłatami do leasingu samochodów elektrycznych.

W ramach programu "Mój elektryk" do BOŚ wpłynęła trzecia transza dotacjiW ramach programu "Mój elektryk" do BOŚ wpłynęła trzecia transza dotacji
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński

Otrzymany przez BOŚ zastrzyk finansowy, jest już trzecim z kolei od NFOŚiGW. Tym samym do 200 mln zł poszerza się budżet na zakup elektryków lub aut z napędem wodorowym w ramach tzw. ścieżki leasingowej – podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Dofinansowanie ma być dodatkiem do wkładu własnego klienta, który ubiega się o leasing pojazdu. Jest to jedna z dwóch ścieżek programu "Mój elektryk". Pierwszą, która dotyczy zakupu kredytowego lub za gotówkę, zarządza sam Fundusz. Drugą – dla klientów indywidualnych oraz firm i organizacji leasingujących pojazdy – czyli "ścieżką leasingową" zawiaduje właśnie BOŚ, który jest wyłącznym dysponentem środków.

Przedsiębiorcy na rynku aut elektrycznych zajmują aktualnie pozycję dominującą. To właśnie oni w 70 proc. przypadków decydują się na wybranie leasingu (lub wynajmu długoterminowego).

Samar przypomina, że pierwotnie BOŚ otrzymał z Funduszu 20 mln zł. Później na wniosek banku pula urosła o 80 mln zł – a jako że najnowsze wsparcie opiewa na kwotę 100 mln zł, to limit na dopłaty podwoił się.

Pomiędzy bankiem a firmami leasingowymi zostały nawiązane 23 współprace. Niemniej jednak do banku wciąż mogą się zgłaszać kolejne firmy.

Do dzisiaj (4 sierpnia 2022 r.) BOŚ otrzymał 3152 wnioski o dotację na łączną kwotę ponad 97 mln zł. NFOŚiGW zaakceptował natomiast dotacje do niemal 2,6 tys. samochodów, których suma wynosi 81,5 mln zł.

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"