Elektryczne Renault Megane E-Tech w zapowiedzi. Ze starego modelu zostanie tylko nazwa

Na rok przed planowaną oficjalną premierą Renault pochwaliło się pierwszymi szczegółami dotyczącymi modelu Megane E-Tech. Auto ma mieć wiele wspólnego z Nissanem Ariyą i całkowicie różnić się od kompaktu, który znaliśmy dotychczas.

Megane E-Tech najprawdopodobniej będzie crossoverem.Megane E-Tech najprawdopodobniej będzie crossoverem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Aleksander Ruciński

Renault ma spore doświadczenie w tworzeniu aut elektrycznych, czego dowodem jest choćby wyjątkowo udany model Zoe. Francuzi sukcesywnie rozbudowują elektryczną ofertę o kolejne segmenty rynku. Następne w szeregu jest Megane E-Tech, które będzie gotowe już w 2022 roku.

Mimo dobrze znanej nazwy samochód ma znacząco różnić się od klasycznego, spalinowego Megane. Trudno się temu dziwić, gdyż będzie bazował na platformie CMF-EV i rozwiązaniach stosowanych w Nissanie Ariya, a ten jest przecież crossoverem.

Na razie nie wiadomo czy Megane dostanie identyczny napęd co wspomniany nissan. Jeśli tak się stanie, będzie dysponować mocą co najmniej 218 KM i akumulatorem o pojemności 62 kWh. Taki zestaw powinien zapewnić przyzwoite osiągi - 8 sekund do setki i zasięg na poziomie 360 km.

Renault Megane E-Tech - zapowiedź
Renault Megane E-Tech - zapowiedź © mat. prasowe / Renault

Renault nie byłoby sobą, gdyby nie postanowiło podgrzać atmosfery kilkoma grafikami przedstawiającymi zarówno nadwozie, jak i wnętrze. Widać, że Megane E-Tech będzie wyróżniać się atrakcyjnymi detalami. Znajdziemy tu m.in. świetlny pas łączący tylne światła czy minimalistyczne wnętrze z wiszącą konsolą środkową.

Wszystko stanie się jasne w przyszłym roku. Już dziś jednak można stwierdzić, że będzie to ważny model, który umocni rozwój francuskiego producenta na polu elektromobilności.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne