Elektryczne Renault Megane E-Tech w zapowiedzi. Ze starego modelu zostanie tylko nazwa

Na rok przed planowaną oficjalną premierą Renault pochwaliło się pierwszymi szczegółami dotyczącymi modelu Megane E-Tech. Auto ma mieć wiele wspólnego z Nissanem Ariyą i całkowicie różnić się od kompaktu, który znaliśmy dotychczas.

Megane E-Tech najprawdopodobniej będzie crossoverem.Megane E-Tech najprawdopodobniej będzie crossoverem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Aleksander Ruciński

Renault ma spore doświadczenie w tworzeniu aut elektrycznych, czego dowodem jest choćby wyjątkowo udany model Zoe. Francuzi sukcesywnie rozbudowują elektryczną ofertę o kolejne segmenty rynku. Następne w szeregu jest Megane E-Tech, które będzie gotowe już w 2022 roku.

Mimo dobrze znanej nazwy samochód ma znacząco różnić się od klasycznego, spalinowego Megane. Trudno się temu dziwić, gdyż będzie bazował na platformie CMF-EV i rozwiązaniach stosowanych w Nissanie Ariya, a ten jest przecież crossoverem.

Na razie nie wiadomo czy Megane dostanie identyczny napęd co wspomniany nissan. Jeśli tak się stanie, będzie dysponować mocą co najmniej 218 KM i akumulatorem o pojemności 62 kWh. Taki zestaw powinien zapewnić przyzwoite osiągi - 8 sekund do setki i zasięg na poziomie 360 km.

Renault Megane E-Tech - zapowiedź
Renault Megane E-Tech - zapowiedź © mat. prasowe / Renault

Renault nie byłoby sobą, gdyby nie postanowiło podgrzać atmosfery kilkoma grafikami przedstawiającymi zarówno nadwozie, jak i wnętrze. Widać, że Megane E-Tech będzie wyróżniać się atrakcyjnymi detalami. Znajdziemy tu m.in. świetlny pas łączący tylne światła czy minimalistyczne wnętrze z wiszącą konsolą środkową.

Wszystko stanie się jasne w przyszłym roku. Już dziś jednak można stwierdzić, że będzie to ważny model, który umocni rozwój francuskiego producenta na polu elektromobilności.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie