Elektryczny SUV i sedan już w drodze. Ioniq zapowiada kolejne modele

Ioniq to elektryczna marka Hyundaia, która właśnie nabiera spektakularnego rozpędu. Po premierze pierwszego modelu 5 Koreańczycy zapowiedzieli dwie kolejne propozycje - 6 i 7. Jedna z nich bedzie sedanem, a druga SUV-em. Debiut już niebawem.

Rodzina Ioniq niebawem się powiększy.Rodzina Ioniq niebawem się powiększy.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Hyundai coraz mocniej podkreśla swoją pozycję na rynku elektryków. Dziś może pochwalić się nie tylko udaną Koną Electric, ale i własną marką Ioniq, która w najbliższych latach doczeka się kolejnych reprezentantów. Koreańczycy podchodzą do tematu elektryfikacji na poważnie, chcąc wypełnić kluczowe segmenty rynku. Stąd stylowy crossover 5, który niebawem pojawi się w salonach. Potem dołączy do niego sedan i SUV.

Pierwszy zostanie oznaczony cyfrą 6 i będzie czymś na kształt elektrycznego odpowiednika Sonaty. Technicznie ma bazować na płycie eGMP znanej już z Ioniqa, a stylistycznie stanowić rozwinięcie konceptu Prophecy. Producent podzielił się już nawet spodziewanymi danymi technicznymi.

Bazowo Ioniq 6 będzie napędzany pojedynczym silnikiem o mocy około 220 KM współpracującym z akumulatorem 73 kWh. Wyżej będzie odmiana AWD z dwoma jednostkami generującymi łącznie 313 KM. Na razie to wszystko co wiemy. Więcej szczegółów poznamy zapewne w 2022 roku, gdyż właśnie wtedy nastąpić ma oficjalny debiut.

Druga z propozycji - oznaczona jako 7 - to SUV z trzema rzędami siedzeń, a więc elektryczny odpowiednik gigantycznego Palisade. Tutaj bazą mają być dwa silniki i 313 KM, a z uwagi na większe rozmiary, także i pojemniejsze akumulatory - łącznie ponad 100 kWh, co ma przełożyć się na ponad 480 km zasięgu.

Obie propozycje na razie są przedstawiane jako kandydaci dla rynku amerykańskiego. Trudno przewidzieć, czy pojawią się także w Europie. Pewnym jest natomiast jedno - Korea podchodzi do tematu elektryfikacji bardzo poważnie.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie