Euro NCAP rozbiło sześć aut. Chińskie elektryki zaskoczyły wynikami

Po długiej przerwie Euro NCAP powróciło z najnowszymi wynikami testów zderzeniowych. W ostatnich próbach organizacja sprawdziła łącznie sześć aut. Tylko jedno z nich nie pochodziło z Chin.

Xpeng P7 podczas próbyXpeng P7 podczas próby
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Wszystkie przetestowane pojazdy zakończyły próbę z najwyższym wynikiem pięciu gwiazdek. To pokrzepiające, ale i zaskakujące, gdyż jeszcze kilka lat temu konstrukcje z Chin nie grzeszyły wysokim poziomem bezpieczeństwa. Szczegółowe wyniki dla poszczególnych modeli znajdziecie poniżej.

Nio ET5

  • Wynik ogólny: ★★★★★
  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
  • Systemy wsparcia: 81 proc.
  • Pobierz pełny raport w PDF

NIO EL7

  • Wynik ogólny: ★★★★★
  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
  • Systemy wsparcia: 79 proc.
  • Pobierz pełny raport w PDF

Lexus RZ

  • Wynik ogólny: ★★★★★
  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 84 proc.
  • Systemy wsparcia: 81 proc.
  • Pobierz pełny raport w PDF

XPENG P7

  • Wynik ogólny: ★★★★★
  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 81 proc.
  • Systemy wsparcia: 78 proc.
  • Pobierz pełny raport w PDF

BYD SEAL

  • Wynik ogólny: ★★★★★
  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 82 proc.
  • Systemy wsparcia: 76 proc.
  • Pobierz pełny raport w PDF

BYD DOLPHIN

  • Wynik ogólny: ★★★★★
  • Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
  • Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 85 proc.
  • Systemy wsparcia: 79 proc.
  • Pobierz pełny raport w PDF
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner