Euro NCAP rozbiło sześć aut. Chińskie elektryki zaskoczyły wynikami
Po długiej przerwie Euro NCAP powróciło z najnowszymi wynikami testów zderzeniowych. W ostatnich próbach organizacja sprawdziła łącznie sześć aut. Tylko jedno z nich nie pochodziło z Chin.
Xpeng P7 podczas próby
30.10.2023 09:35
Wszystkie przetestowane pojazdy zakończyły próbę z najwyższym wynikiem pięciu gwiazdek. To pokrzepiające, ale i zaskakujące, gdyż jeszcze kilka lat temu konstrukcje z Chin nie grzeszyły wysokim poziomem bezpieczeństwa. Szczegółowe wyniki dla poszczególnych modeli znajdziecie poniżej.
Nio ET5
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
- Systemy wsparcia: 81 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
NIO EL7
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
- Systemy wsparcia: 79 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
Lexus RZ
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 84 proc.
- Systemy wsparcia: 81 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
XPENG P7
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 81 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
BYD SEAL
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 82 proc.
- Systemy wsparcia: 76 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
BYD DOLPHIN
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 85 proc.
- Systemy wsparcia: 79 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF