Ford z dwiema polskimi premierami. E‑Tourneo Custom i E‑Transit Courier pokazane w Katowicach
Korzystając z inauguracji Europejskiego Kongresu Ekonomicznego, Ford postanowił pokazać Polakom swoje dwa nowe samochody elektryczne. E-Tourneo Custom trafił właśnie do sprzedaży i już można go zamawiać. W przypadku E-Transita Couriera musimy zaś uzbroić się w cierpliwość.
07.05.2024 20:05
7 maja w Katowicach rozpoczął się XVI Europejski Kongres Gospodarczy. To impreza obejmująca swoim zasięgiem ogromną paletę tematów, na czele z energetyką, inwestycjami, przemysłem, demografią czy rynkiem pracy. Znalazło się tam miejsce również dla motoryzacji i nie chodzi tylko o kwestie polskiej sieci drogowej czy samochodów elektrycznych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Podczas pierwszego dnia EKG swoją polską premierę miały dwa nowe modele od Forda - E-Tourneo Custom oraz E-Transit Courier. Jako że są to pojazdy skierowane typowo dla biznesu, miejsce prezentacji zostało wybrane dość dobrze. Przy okazji polski oddział producenta ujawnił ofertę obu aut.
Ford E-Tourneo Custom już w sprzedaży. Producent pokazał cennik
W przypadku Forda E-Tourneo Custom postawiono na wszechstronność i wielofunkcyjność. Auto jest bowiem dostępne w aż sześciu różnych wersjach. W zależności od swoich potrzeb i preferencji klient jest w stanie wybierać również pomiędzy dwiema długościami. Maksymalnie zaś E-Tourneo Custom jest w stanie zagwarantować aż 9 miejsc siedzących, co jest imponującym wynikiem.
Cennik tego modelu otwiera się na kwocie 233 060 zł w przypadku długości L1 oraz w wersji wyposażenia Limited, która wbrew swojej nazwie oferuje całkiem sporo. Wymienić można chociażby tempomat, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, 17-calowe alufelgi, system info-rozrywki z centralnym punktem w postaci 13-calowego ekranu czy szeroką paletę systemów bezpieczeństwa.
Elektryczny Transit Courier nareszcie pokazał się w Polsce. Na szczegóły jeszcze jednak poczekamy
W Katowicach pokazano również — po raz pierwszy w Polsce — Forda E-Transit Couriera, który ma być kompaktowym vanem nastawionym na maksymalną ładowność i funkcjonalność w rozsądnych gabarytach. Objętość przestrzeni załadunkowej auta wynosi 2,9 m3, co względem poprzedniej generacji jest wzrostem o 25 proc. Ładowność wynosi 700 kg, a z pomocą nowej przegrody bez problemu można przewieźć przedmioty o długości nawet ponad 2,6 m.
E-Transit Courier nie odsłonił przed nami jeszcze wszystkich kart. Nie wiemy na przykład, ile ten samochód będzie kosztować. Tego dowiemy się dopiero jesienią 2024 r., kiedy ujawniony zostanie cennik nie tylko tego modelu, ale również Forda E-Tourneo Couriera.