GMC Hummer EV trafi do klientów w grudniu. To bezemisyjna potęga

Samochody elektryczne mają być małe i wydajne? Nie w USA. General Motors zapowiedziało, że już w grudniu do rąk pierwszych nabywców trafi elektryczna wersja legendy – Hummer EV.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © GMC
Tomasz Budzik

Na papierkach z gum Turbo był czymś. Hummer zajął swoje miejsce nie tylko w motoryzacji czy wojskowości, ale też w popkulturze. Dla wielu osób jest dziś symbolem amerykańskiej motoryzacji – bezczelnej, potężnej i skutecznej, nawet jeśli czasami absurdalnej. Hummer właśnie zyskuje swoje nowe, elektryczne życie.

Firma General Motors zapowiedziała, że jeszcze w grudniu 2021 r. pierwsi nabywcy odbiorą Hummera EV. To elektryczne monstrum o imponującym zasięgu wynoszącym 529 km. Dzięki baterii o pojemności 200 kWh udało się go osiągnąć mimo długości dochodzącej do 5,5 m (w przypadku nadwozia pick-up) i wysokości 2 metrów. O tym, jak potężne jest to auto, może świadczyć zastosowanie kół o średnicy 35 cali.

Jeśli obawiacie się, że nowy Hummer EV będzie powolny, to spieszę z garścią faktów. W topowej wersji auto oferuje 830 KM w wersji SUV lub 1000 KM w wersji pick-up. Przyspieszenie do 100 km/h temu pierwszemu zajmuje 3,5 sekundy, a w przypadku pick-upa jest jeszcze o pół sekundy szybciej. Może więc ładowanie tego monstrum będzie trwało wieczność? Niekoniecznie. Infrastruktura samochodu jest przygotowana do współpracy z ładowarką o mocy do 300 kW. W optymalnych warunkach ma się to przełożyć na uzyskanie 160 km zasięgu w 10 minut.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© GMC

Cennik Hummera EV w wersji pick-up rozpoczyna się kwotą 79 995 dolarów za opcję o mocy 625 KM. Odmiany Edition 1 za 110 tys. dolarów nie można już zamówić. SUV również kosztuje od niespełna 80 tys. dolarów i podobnie jak w przypadku pick-upa wersja Edition 1 została już wyprzedana.

Niedawno fabrykę, w której powstaje Hummer, odwiedził Joe Biden. Być może była to zwykła wizyta mająca na celu promowanie amerykańskiego biznesu. Niewykluczone jednak, że w obstawie prezydenta, który po wyborze mówił o konieczności stworzenia elektrycznej Bestii, pojawią się takie właśnie wozy.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem