Honda Jazz e:HEV została odświeżona i zyskała nową wersję. Klienci się ucieszą
Jazz e:HEV to jedno z najpraktyczniejszych aut hybrydowych dostępnych na rynku. Honda postanowiła nieco podkręcić zainteresowanie klientów, przeprowadzając delikatny lifting. Auto będzie mocniejsze i zyska ciekawe dodatki.
13.01.2023 10:09
Po zmianach, jakie dotknęły model FIT na japońskim rynku, przyszedł czas na europejskie wydanie. Model, który u nas oferowany jest pod nazwą Jazz e:HEV, od teraz będzie prezentował się bardziej drapieżnie.
Wszystko za sprawą wersji Advance Sport, która dołącza do oferty. Poznacie ją przede wszystkim po agresywnych wlotach w zderzaku, atrapie chłodnicy z fakturą plastra miodu, dokładkach progów czy 16-calowych felgach o specjalnym wzorze.
Równolegle oferowany będzie również Crosstar z dodatkowymi osłonami nadwozia, a także klasyczne odmiany Elegance i Advance. Wszystkie będą różnić się od dotychczasowych zmienioną grafiką świateł, nowymi felgami i przeprojektowaną parą zderzak-atrapa chłodnicy.
Mniej dzieje się w kabinie, w której znajdziemy nowe opcje wykończenia, a w odmianie Advance Sport także trójramienną kierownicę. Wyposażenie i multimedia przeniesiono w całości z dotychczasowego wydania, choć podobno zaktualizowano działanie asystentów kierowcy.
Najważniejsze znajdziemy jednak pod maską. To hybrydowy zestaw oparty na benzynowym silniku 1.5, który sam w sobie generuje 108 KM mocy i 131 Nm maksymalnego momentu. Tradycyjnie dla nowych hybryd Hondy, działa jako generator do zasilania jednostki elektrycznej. Ta została właśnie wzmocniona, więc Jazz może pochwalić się maksymalną mocą 123 KM i momentem obrotowym na poziomie 253 Nm.
Honda twierdzi, że popracowała również nad nastawami podwozia i układu kierowniczego, a także zmodyfikowała reakcję na gaz. Wszystko to ma uczynić jazdę Jazzem jeszcze przyjemniejszą.
Odświeżone wydanie powinno trafić do salonów w najbliższych miesiącach. Na razie nie wiadomo, jak lifting wpłynie na ceny. Obecnie za najtańszego Jazza trzeba zapłacić 100 800 zł.