Honda pokazała Civica XI Hatchback. W Europie dostaniemy tylko hybrydę

Po premierze 11. generacji Hondy Civic w nadwoziu sedan nadszedł czas na wyczekiwanego w Europie hatchbacka. Samochód swoją linią nawiązuje wręcz do coupe, ale dla niektórych zaskoczeniem może być napęd. W Europie dostępna będzie bowiem tylko hybryda.

Honda CivicHonda Civic
Źródło zdjęć: © fot. Honda
Filip Buliński

Honda Civic doczekała się już 11. wydania. Tym razem Japończycy postawili jednak na bardziej powściągliwy design niż w przypadku poprzednika. Co nie oznacza, że jest nudno. Linia dachu od słupka B mocno opada ku tyłowi, co ma jej nadawać sportowego sznytu, a także przypomina nieco profil kultowego CRX-a.

Nowe nadwozie jest też 19 proc. sztywniejsze niż wcześniej, a rozstaw osi zwiększono o 3,5 cm, co powinno wpłynąć na ilość miejsca w drugim rzędzie. Chociaż z tym poprzednik nie miał problemu, zapewniając pasażerom mnóstwo przestrzeni. Gorzej było z miejscem nad głową, a zarys nadwozia nie daje nadziei na poprawę. No ale poczekajmy do pierwszego kontaktu z autem.

Honda Civic XI
Honda Civic XI © fot. mat. prasowe/Honda

W kwestii wnętrza nie powinniśmy spodziewać się różnic względem sedana. Nie wiadomo jednak, co będzie obejmowało podstawowe wyposażenie. W USA klient będzie mógł liczyć m.in. na 7-calowy ekran multimediów z Android Auto i Apple Car Play. Za dopłatą dostępny będzie 9-calowy ekran, bezprzewodowa łączność ze wspomnianymi aplikacjami, 10,2-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, zestaw kamer monitorujących otoczenia, adaptacyjny tempomat czy system audio Bose.

Dużym zaskoczeniem może być dla niektórych napęd. Honda twierdzi bowiem, że pod maską znajdziemy wyłącznie hybrydowy układ e:HEV znany m.in. z Jazza, CR-V czy wkrótce też HR-V. Dokładne specyfikacje i liczby nie zostały jeszcze ujawnione, ale oznaczałoby to, że 182-konne 1.5 i 129-konne 1.0 odejdą do lamusa. W przeciwieństwie do USA, gdzie dostępny będzie 2-litrowy "wolnossak" oraz 1,5-litrowa jednostka.

Honda Civic XI
Honda Civic XI © fot. mat. prasowe/Honda

Takie działanie jest efektem założenia zelektryfikowania napędów wszystkich głównych modeli Hondy w Europie do 2022 r. Więcej szczegółów producent na razie nie zdradza. Zarówno na dane techniczne, jak i ceny przyjdzie nam jeszcze poczekać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀