Honda ogłasza datę końca aut spalinowych. To tylko połowa wielkiego planu

Honda dołącza do grona marek, które oficjalnie opowiedziały się po stronie elektrycznej przyszłości. Japończycy przedstawili bardzo śmiałe plany na najbliższe lata. Ich realizacja oznacza nie lada rewolucję w gamie producenta.

Honda e to dopiero początek
Honda e to dopiero początek
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Aleksander Ruciński

12.04.2022 | aktual.: 10.03.2023 14:05

39,91 mld dolarów na rozwój elektryfikacji i oprogramowania, 30 w pełni elektrycznych modeli i zdolność produkcyjna na poziomie 2 mln EV rocznie - a wszystko to w ciągu najbliższej dekady. Tak w skrócie można przedstawić plany Hondy opublikowane podczas konferencji prasowej 12 kwietnia 2022 roku.

W ramach planu Honda dąży do transformacji z producenta sprzętu w sprzedawcę usług, które łączą sprzęt i oprogramowanie. Rewolucja nabierze tempa dzięki platformie e:Architecture, która od 2026 roku posłuży za bazę wielu nowych modeli Hondy.

Wśród nich znajdzie się niewielki, sportowy model, a także nowy flagowiec. Oba poznamy jeszcze przed końcem obecnej dekady. Poza tym Honda zamierza celować w popularne, lecz zróżnicowane segmenty, w czym pomogą modułowe platformy.

Dyrektor generalny Hondy, Toshihiro Mibe, przedstawił główny cel, jakim jest utworzenie gamy wolnej od silników spalinowych najpóźniej w 2040 roku. By osiągnąć to założenie konieczne będzie nie tylko przyspieszenie transformacji własnego biznesu, ale i rozwój współpracy z innymi producentami.

Niedawno marka ogłosiła plan połączenia sił z General Motors, na mocy którego zamierza sprzedawać niedrogie pojazdy elektryczne już od 2027 roku. W ubiegłym miesiącu dowiedzieliśmy się rozpoczęciu współpracy z firmą technologiczną Sony.

Wspomniane działania mają zaowocować osiągnięciem rocznej zdolności produkcyjnej na poziomie 2 mln elektryków najpóźniej w 2030 roku. To śmiały plan, jeśli weźmiemy pod uwagę, że dotychczasowe wyniki Hondy w temacie elektromobilności nie są przesadnie spektakularne. Począwszy od 1997 roku i modelu EV Plus do dziś Honda sprzedała niespełna 33 tys. elektryków, choć trzeba zaznaczyć, że za blisko połowę tego wyniku odpowiada rok 2021 i Honda e.

Znacznie lepiej radziła sobie w kwestii hybryd, gdzie wynik sięga już 3,91 mln egzemplarzy. Póki co Honda nie zamierza więc porzucać tej technologii, korzystając z niej tak długo, jak będzie to możliwe. Jednocześnie jednak Japończycy chcą rozwijać pełną elektromobilność i to w tempie, jakiego nie widzieliśmy dotychczas.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)