Hummer powrócił. Ma elektryczny napęd o mocy ponad 1000 KM 

Zapomnijcie o Tesli Cybertruck. Hummer zaprezentował właśnie swoją odpowiedź na kanciaste auto Elona Muska. 3 elektryczne silniki, 4 koła skrętne i przyspieszenie 0-100 km/h w około 3 sekundy mówią same za siebie. A to dopiero początek przechwałek.

Nowy Hummer z poprzednikami wspólną ma tylko nazwę.Nowy Hummer z poprzednikami wspólną ma tylko nazwę.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Amerykanie z GMC obiecywali, że wskrzeszą Hummera i słowa dotrzymali. Oto zupełnie nowe, elektryczne wcielenie legendy, które szokuje parametrami i możliwościami. Jeśli dane, którymi posługuje się producent, znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości, Tesla Cybertruck zyska bardzo mocnego rywala.

Zacznijmy od napędu, na który składają się 3 silniki elektryczne generujące łącznie imponujące 1018 KM mocy i 15 592 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W teorii, gdyż producent podaje wartość na styku kół z asfaltem. Realnie będzie to nieco ponad 1000 Nm, co i tak jest spektakularnym wynikiem.

Takie parametry mają pozwalać na osiąganie setki w około 3 sekundy. Co ciekawe, na pokładzie znajdzie się też system Launch Control pozwalający jak najlepiej wykorzystać moc podczas startu. Warto odnotować, że świetne osiągi idą w parze z niezłym zasięgiem. Na pełnym naładowaniu Hummer EV ma bowiem pokonać nawet 563 km, co w połączeniu z możliwością szybkiego ładowania do 350 kW powinno zapewnić wystarczającą mobilność.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Mimo zasilania prądem Hummer pozostanie Hummerem, co oznacza świetne właściwości terenowe. Standardowe 35-calowe koła mogą zostać zastąpione opcjonalnymi o średnicy 37 cali, co pozwoli pokonywać przeszkody o wysokości do 457 mm. W razie potrzeby można też skorzystać z trybu Extract i zwiększyć prześwit o dodatkowe 149 mm.

Największe wrażenie spośród nowinek dostępnych w Hummerze EV robi jednak rozwiązanie o nazwie CrabWalk. To system 4 skrętnych kół, które mogą jednocześnie skręcać w tym samym kierunku, co może okazać się bardzo przydatne podczas jazdy w trudnych warunkach.

Na rynek w pierwszej kolejności trafi wersja Edition 1, charakteryzująca się topowym dostępnym wyposażeniem. Cena? 112 595 dolarów. W 2022 roku do oferty dołączyć mają kolejne warianty - EV3X o mocy 811 km i z 483-kilometrowym zasięgiem, wyceniony na 99 995 dolarów. EV2X z dwoma silnikami elektrycznymi za 89 995 dolarów i podstawowy EV2, który pojawi się gamie dopiero w 2024 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/19] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc