Hummer powrócił. Ma elektryczny napęd o mocy ponad 1000 KM

Nowy Hummer z poprzednikami wspólną ma tylko nazwę.
Nowy Hummer z poprzednikami wspólną ma tylko nazwę.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

21.10.2020 08:54, aktual.: 13.03.2023 12:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zapomnijcie o Tesli Cybertruck. Hummer zaprezentował właśnie swoją odpowiedź na kanciaste auto Elona Muska. 3 elektryczne silniki, 4 koła skrętne i przyspieszenie 0-100 km/h w około 3 sekundy mówią same za siebie. A to dopiero początek przechwałek.

Amerykanie z GMC obiecywali, że wskrzeszą Hummera i słowa dotrzymali. Oto zupełnie nowe, elektryczne wcielenie legendy, które szokuje parametrami i możliwościami. Jeśli dane, którymi posługuje się producent, znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości, Tesla Cybertruck zyska bardzo mocnego rywala.

Zacznijmy od napędu, na który składają się 3 silniki elektryczne generujące łącznie imponujące 1018 KM mocy i 15 592 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W teorii, gdyż producent podaje wartość na styku kół z asfaltem. Realnie będzie to nieco ponad 1000 Nm, co i tak jest spektakularnym wynikiem.

Takie parametry mają pozwalać na osiąganie setki w około 3 sekundy. Co ciekawe, na pokładzie znajdzie się też system Launch Control pozwalający jak najlepiej wykorzystać moc podczas startu. Warto odnotować, że świetne osiągi idą w parze z niezłym zasięgiem. Na pełnym naładowaniu Hummer EV ma bowiem pokonać nawet 563 km, co w połączeniu z możliwością szybkiego ładowania do 350 kW powinno zapewnić wystarczającą mobilność.

Obraz
© mat. prasowe

Mimo zasilania prądem Hummer pozostanie Hummerem, co oznacza świetne właściwości terenowe. Standardowe 35-calowe koła mogą zostać zastąpione opcjonalnymi o średnicy 37 cali, co pozwoli pokonywać przeszkody o wysokości do 457 mm. W razie potrzeby można też skorzystać z trybu Extract i zwiększyć prześwit o dodatkowe 149 mm.

Największe wrażenie spośród nowinek dostępnych w Hummerze EV robi jednak rozwiązanie o nazwie CrabWalk. To system 4 skrętnych kół, które mogą jednocześnie skręcać w tym samym kierunku, co może okazać się bardzo przydatne podczas jazdy w trudnych warunkach.

Na rynek w pierwszej kolejności trafi wersja Edition 1, charakteryzująca się topowym dostępnym wyposażeniem. Cena? 112 595 dolarów. W 2022 roku do oferty dołączyć mają kolejne warianty - EV3X o mocy 811 km i z 483-kilometrowym zasięgiem, wyceniony na 99 995 dolarów. EV2X z dwoma silnikami elektrycznymi za 89 995 dolarów i podstawowy EV2, który pojawi się gamie dopiero w 2024 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/19]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)