Hyundai i20 N WRC jest gotowy na rajdową erę hybryd. Moc robi wrażenie

W sezonie 2022 WRC oficjalnie wkroczy w erę elektryfikacji. Spalinowe napędy rajdówek będą wspierane silnikiem elektrycznym. Hyundai na przykładzie swojej nowej maszyny pokazał, jak ma to wyglądać w praktyce.

Podobne nadwozie skrywa zupełnie nowe rozwiązaniaPodobne nadwozie skrywa zupełnie nowe rozwiązania
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Rajdowa hybryda WRC Hyundaia jest już gotowa. Producent zaprezentuje model i20 N WRC przed końcem stycznia 2022 roku. Dziś poznaliśmy go natomiast wirtualnie, więc wiemy, jak wygląda i co skrywa pod agresywnie narysowanym nadwoziem.

i20 N Rally1 2022 edition, bo tak brzmi pełna nazwa projektu, został opracowany od podstaw, z uwzględnieniem nowego, hybrydowego napędu. Znajdziemy tu dobrze znane, benzynowe 1.6 z poprzedniej odsłony, wsparte elektryczną jednostką Kreisel Electrics. Łączna moc zestawu przekroczy 500 KM, z czego sam prąd dostarczy 134 KM. Na pokładzie znajdzie się też system rekuperacji, odzyskujący energię podczas zwalniania i odciążający klasyczne hamulce.

Oczywiście napęd na 4 koła zostanie na swoim miejscu, lecz 6-biegową przekładnię zastąpi prostsza, 5-stopniowa. Nowa specyfikacja przewiduje jednak zastosowanie uproszczonego zawieszenia o mniejszym skoku i wzmocnionego, stalowego podwozia o ramowej konstrukcji, które ma zapewniać większe bezpieczeństwo.

Hyundai i20 N Rally1 2022 edition
Hyundai i20 N Rally1 2022 edition © mat. prasowe / Hyundai

Jak nietrudno się domyślić, z uwagi na hybrydowy napęd, nowy i20 WRC jest o około 70 kg cięższy od poprzednika. Czas pokaże, jak wpłynie to za zachowanie w boju i osiągi. 13-rundowy sezon WRC 2022 wystartuje już 20 stycznia Rajdem Monte Carlo.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇