Hyundai i20 N WRC jest gotowy na rajdową erę hybryd. Moc robi wrażenie
W sezonie 2022 WRC oficjalnie wkroczy w erę elektryfikacji. Spalinowe napędy rajdówek będą wspierane silnikiem elektrycznym. Hyundai na przykładzie swojej nowej maszyny pokazał, jak ma to wyglądać w praktyce.
10.01.2022 | aktual.: 10.03.2023 14:24
Rajdowa hybryda WRC Hyundaia jest już gotowa. Producent zaprezentuje model i20 N WRC przed końcem stycznia 2022 roku. Dziś poznaliśmy go natomiast wirtualnie, więc wiemy, jak wygląda i co skrywa pod agresywnie narysowanym nadwoziem.
Zobacz także
i20 N Rally1 2022 edition, bo tak brzmi pełna nazwa projektu, został opracowany od podstaw, z uwzględnieniem nowego, hybrydowego napędu. Znajdziemy tu dobrze znane, benzynowe 1.6 z poprzedniej odsłony, wsparte elektryczną jednostką Kreisel Electrics. Łączna moc zestawu przekroczy 500 KM, z czego sam prąd dostarczy 134 KM. Na pokładzie znajdzie się też system rekuperacji, odzyskujący energię podczas zwalniania i odciążający klasyczne hamulce.
Oczywiście napęd na 4 koła zostanie na swoim miejscu, lecz 6-biegową przekładnię zastąpi prostsza, 5-stopniowa. Nowa specyfikacja przewiduje jednak zastosowanie uproszczonego zawieszenia o mniejszym skoku i wzmocnionego, stalowego podwozia o ramowej konstrukcji, które ma zapewniać większe bezpieczeństwo.
Jak nietrudno się domyślić, z uwagi na hybrydowy napęd, nowy i20 WRC jest o około 70 kg cięższy od poprzednika. Czas pokaże, jak wpłynie to za zachowanie w boju i osiągi. 13-rundowy sezon WRC 2022 wystartuje już 20 stycznia Rajdem Monte Carlo.