Hyundai Ioniq 5 © Fot. Tomasz Budzik

Hyundai Ioniq 5 ma wnętrze jak żadne inne. Koreańczycy rozbili bank

Michał Zieliński

Choć na zdjęciach może wyglądać jak kompaktowy hatchback, nowy Hyundai Ioniq 5 to rodzinny SUV, który zaskakuje przestronnością. Tomek Budzik wypróbował go podczas pierwszych jazd pod Walencją, a oto jego krótkie wrażenia po spotkaniu z tym wozem. Zapraszamy na film!

Hyundai Ioniq 5 - pierwsze wrażenia

W topowej wersji ma 305 KM i ponad 480 km deklarowanego zasięgu, a dzięki 3 m rozstawu osi na brak miejsca w środku narzekać nie można. Do tego możliwość ładowania z mocą do 220 kW, co sprawia, że uzupełnienie akumulatora od 10 do 80 proc. może zająć zaledwie 18 minut. Czy Hyundai Ioniq 5 to elektryk, który nie tylko wprowadzi Koreańczyków w nową erę, ale też wyznaczy standardy dla konkurencji?

Odpowiedzi na to pytanie szukał Tomek Budzik podczas pierwszych jazd tym modelem. Na jego pełne wrażenia trzeba jeszcze zaczekać, ale już dziś zapraszamy na krótki film z obejścia samochodu. Zwróćcie szczególną uwagę na przednie fotele elektryka z Korei - pod tym względem zdecydowanie wyróżnia się na tle swoich rywali.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem