Hyundai stawia na ojczyznę. Miliardy na rozwój infrastruktury w Korei

Koncern Hyundai ma zamiar skupić się na rozwoju swojego rodzimego podwórka. Inwestycje na poziomie kilkunastu miliardów dolarów mają sprawić, że Korea Południowa stanie się światowym centrum elektromobilności.

Hyundai IONIQ 6Hyundai IONIQ 6
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hyundai
Kamil Niewiński

Hyundai naprawdę mocno wszedł w sferę elektromobilności. Linia IONIQ poszerza się o nowe modele, a to samo można powiedzieć o gamie modelowej marki Kia. Ba, model Hyundai IONIQ 6 został Samochodem Roku 2023, a to mówi naprawdę wiele o nastawieniu Koreańczyków do rozwoju samochodów elektrycznych. Koncern jednak nie ma zamiaru się zatrzymywać, pragnąc wejść do światowej czołówki.

Hyundai przedstawił najnowsze plany rozwoju infrastruktury, które do 2030 roku mają doprowadzić koncern do miejsca w czołowej trójce największych producentów samochodów na całym świecie. W tym celu planowane są inwestycje o łącznej wartości 24 bilionów wonów koreańskich, co jest równowartością 18 miliardów dolarów. Wszystko to w celu rozwoju rodzimego sektora elektromobilności.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyundai Kona 1.6 T-GDI - po liftingu wyposażenie potrafi zaskoczyć

Grupa Hyundai chce zrobić z Korei światowe centrum samochodów elektrycznych. Rozwinięta ma zostać nie tylko sieć fabryk czy centrów rozwoju, ale również cała infrastruktura marki. Już teraz planowane jest stworzenie zakładu w Hwaseong pod Seulem. Będzie on odpowiadać za tworzenie tylko i wyłącznie samochodów elektrycznych, których katalog w gamie Koreańczyków mocno się poszerza.

Celem koncernu Hyundai jest osiągnięcie do 2030 roku sprzedaży samochodów elektrycznych na poziomie około 3,5 miliona rocznie, co w kontekście tylko i wyłącznie elektryków jest wysoko postawioną poprzeczką. Rozwój infrastruktury w ojczyźnie ma zaś pozwolić na udział koreańskich zakładów w produkcji elektrycznych aut marek Hyundai, Kia i Genesis na poziomie nawet 40 proc. 

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie