Hyundai stawia na ojczyznę. Miliardy na rozwój infrastruktury w Korei

Koncern Hyundai ma zamiar skupić się na rozwoju swojego rodzimego podwórka. Inwestycje na poziomie kilkunastu miliardów dolarów mają sprawić, że Korea Południowa stanie się światowym centrum elektromobilności.

Hyundai IONIQ 6Hyundai IONIQ 6
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hyundai
Kamil Niewiński

Hyundai naprawdę mocno wszedł w sferę elektromobilności. Linia IONIQ poszerza się o nowe modele, a to samo można powiedzieć o gamie modelowej marki Kia. Ba, model Hyundai IONIQ 6 został Samochodem Roku 2023, a to mówi naprawdę wiele o nastawieniu Koreańczyków do rozwoju samochodów elektrycznych. Koncern jednak nie ma zamiaru się zatrzymywać, pragnąc wejść do światowej czołówki.

Hyundai przedstawił najnowsze plany rozwoju infrastruktury, które do 2030 roku mają doprowadzić koncern do miejsca w czołowej trójce największych producentów samochodów na całym świecie. W tym celu planowane są inwestycje o łącznej wartości 24 bilionów wonów koreańskich, co jest równowartością 18 miliardów dolarów. Wszystko to w celu rozwoju rodzimego sektora elektromobilności.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyundai Kona 1.6 T-GDI - po liftingu wyposażenie potrafi zaskoczyć

Grupa Hyundai chce zrobić z Korei światowe centrum samochodów elektrycznych. Rozwinięta ma zostać nie tylko sieć fabryk czy centrów rozwoju, ale również cała infrastruktura marki. Już teraz planowane jest stworzenie zakładu w Hwaseong pod Seulem. Będzie on odpowiadać za tworzenie tylko i wyłącznie samochodów elektrycznych, których katalog w gamie Koreańczyków mocno się poszerza.

Celem koncernu Hyundai jest osiągnięcie do 2030 roku sprzedaży samochodów elektrycznych na poziomie około 3,5 miliona rocznie, co w kontekście tylko i wyłącznie elektryków jest wysoko postawioną poprzeczką. Rozwój infrastruktury w ojczyźnie ma zaś pozwolić na udział koreańskich zakładów w produkcji elektrycznych aut marek Hyundai, Kia i Genesis na poziomie nawet 40 proc. 

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS