WAŻNE
TERAZ

Polska wygrywa z Finlandią - taką reprezentację chcemy oglądać!

Hyundai Vision T - hybryda plug-in w pięknej szacie

Hyundai projektuje coraz odważniejsze samochody. Pokazuje to także nowy koncept Vision T, który tylko potwierdza że dawne czasy przeminęły, a ich przyszłość pisana jest naprawdę ładnymi samochodami.

Hyundai zaprezentował już siódmy koncept ze swojego Centrum ProjektowegoHyundai zaprezentował już siódmy koncept ze swojego Centrum Projektowego
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Hyundai zaprezentował podczas targów Los Angeles Motor Show 2019 swojego nowego koncepcyjnego SUV-a – Vision T. Żeby iść z duchem czasu, prototypowe dzieło Koreańczyków jest hybrydą plug-in. Producent chwali się, że jest to już siódmy koncept Centrum Projektowego Hyundaia.

Oprócz rodzaju napędu Hyundai podał do oficjalnej wiadomości jedynie… wymiary auta. Intrygujące nadwozie liczy 4610 mm długości, aż 2010 mm szerokości, 1700 mm wysokości i 2800 mm rozstawu osi, więc można sądzić, że wnętrze będzie bardzo przestronne.

Dynamicznego wyglądu nadają Visionowi T wyraźne przetłoczenia, ostre linie i duże felgi
Dynamicznego wyglądu nadają Visionowi T wyraźne przetłoczenia, ostre linie i duże felgi © fot. mat. prasowe

Nadwozie SUV-a Hyundaia ma lekko opadającą linię dachu w tylnej części, co sprzyja dynamicznemu designowi auta. Oprócz tego dominują tu wyraziste krawędzie oraz dodające sportowego charakteru przetłoczenia. Nie mogło także zabraknąć sporych rozmiarów felg, wykończonych satynowym chromem.

„Stosując język projektowania Sensuous Sportiness, poszukujemy innowacyjnych rozwiązań i pragniemy, aby kontakt z naszym produktem wzbudzał jeszcze więcej emocji” – mówi SangYup Lee, Starszy Wiceprezes oraz Szef Centrum Projektowego Hyundai.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Południowokoreański producent chwali się także ciekawym i nietypowym rozwiązaniem świateł. Gdy światła są wyłączone, można odnieść wrażenie, że auto nie zostało wyposażone w reflektory, a atrapa chłodnica i tylna blenda rozciągają się przez całą szerokość auta z przodu i z tyłu. Jednak dzięki półprzepuszczalnym lustrom, po włączeniu silnika, matowe elementy rozświetlają się, tworząc tym samym w pełni funkcjonalne oświetlenie, składające się z kilku sąsiadujących trapezów.

Co więcej, atrapę chłodnicy tworzą ruchome klapki, które w zależności od prędkości i przepływu powietrza, otwierają się lub zamykają, układając się w odpowiednie sekwencje. Ma to przede wszystkim zoptymalizować aerodynamikę oraz zmniejszyć zużycie paliwa.

Na dachu zastosowano przetłoczenie ze specjalnym wzorem
Na dachu zastosowano przetłoczenie ze specjalnym wzorem © fot. mat. prasowe

Czy coś jeszcze wiemy o nowym Hyundaiu Vision T? Tak, będzie miał bezramkowe szyby, a wtyczka do ładowania znajduje się w tylnym błotniku. Dodatkowo poziom naładowania baterii, będzie wskazywany przez świetlny krąg wokół gniazda. Niestety więcej szczegółów nie zdradzono, a na jakiekolwiek dane trzeba będzie jeszcze jakiś czas poczekać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/83] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"