Imponujący wyczyn Rimaca Nevery. 23 rekordy w jeden dzień!

Rimac Nevera podczas prób prędkości na torze testowym w Niemczech spisał się znakomicie. Chorwacki supersamochód pobił aż 23 rekordy, w tym przyspieszenia 0-100 km/h oraz 0-400-0 km/h.

Rimac NeveraRimac Nevera
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Rimac
Kamil Niewiński

Rimac Nevera to prawdziwy potwór na czterech kółkach. Elektryczny hipersamochód z chorwackim rodowodem ma napęd na cztery koła, akumulator o pojemności 120 kWh, masę własną 2150 kg oraz absurdalną wręcz moc na poziomie 1914 KM (!) i maksymalny moment obrotowy 2360 Nm (!!!). O tym, że jest to wyjątkowe auto, nie trzeba więc nikogo przesadnie przekonywać.

Rimac jednak postanowił udowodnić, że moc na papierze ma przełożenie na rzeczywiste osiągi. Z tego też względu Nevera została zaciągnięta na tor testowy w Niemczech i rozpoczęła bicie rekordów. Poszło jej to dość sprawnie, bowiem jednego dnia zdołała ustanowić ich… aż 23! Patrząc na dane, możemy z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że Rimac Nevera to obecne najszybsze auto na świecie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Kraina zapomniana przez Boga." Wielka Pętla Bieszczadzka i Aston Martin DBS

Lista jest naprawdę długa. Nevera może pochwalić się przyspieszeniem 0-100 km/h w czasie 1,82 s, zaś 0-200 km/h – 4,42 s. Na tym jednak nie koniec. Przyspieszenie od zera do 400 km/h zajęło modelowi Rimaca 21,32 s, a manewr 0-400-0 km/h  zaledwie 29,94 s. Nevera dzierży również rekord świata najszybszego hamowania 100-0 km/h – zajęło jej to dokładnie 29,12 m.

Rimac Nevera pobił 23 rekordy
Rimac Nevera pobił 23 rekordy © Materiały prasowe | Rimac

Lista nowych rekordów jest jednak o wiele szersza i rozdziela się zarówno na mile, jak i km/h. Trudno jest wskazać statystykę, w której Rimac Nevera nie zawiesił poprzeczki wysoko. Chorwacka marka po cichu weszła na szczyt świata motoryzacji i pewnie się na nim usadowiła. Narzuciła również presję na innych producentów, którzy będą musieli wspiąć się na wyżyny, by dorównać Neverze.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy