Inżynierom Tesli nie podobał się Cybertruck. Chcieli zbudować własny samochód

Futurystyczny Cybertruck budzi w świecie motoryzacji skrajne opinie. Jedni kochają design elektrycznego pickupa, a inni wręcz go nienawidzą. Co ciekawe, przedstawiciele tej drugiej grupy znajdowali się nawet w zespole Elona Muska.

Wygląd futurystycznego auta nie każdemu przypada do gustuWygląd futurystycznego auta nie każdemu przypada do gustu
Źródło zdjęć: © Tesla

W związku ze zbliżającą się premierą biografii Elona Muska, na światło dzienne wychodzą kolejne "smaczki" dotyczące życia miliardera. Serwis Business Insider, przytaczając ostatnio fragmenty książki, zdradził, że część inżynierów nie była zbyt pozytywnie nastawiona do projektu Cybertrucka. — Większość ludzi w tym studiu nienawidziła tego pomysłu — powiedział szef projektu Franz von Holzhausen w rozmowie z Walterem Isaacsonem, autorem biografii.

Co ciekawe, niektórzy z inżynierów zaczęli nawet potajemnie projektować inną wersję elektrycznego pickupa po tym, jak zobaczyli makietę futurystycznego pojazdu wystawioną w salonie SpaceX w Los Angeles latem 2019 roku. Nie jest jednak jasne, co stało się z alternatywną wersją pojazdu, bowiem Musk, von Holzhausen i rzecznik Tesli nie odpowiedzieli na prośbę o komentarz przed publikacją.

Jak podaje Business Insider, szef Tesli nie chciał słyszeć o żadnych obawach związanych z Cybertruckiem. Zamiast skupiać się na dostosowaniu projektu, Musk miał powiedzieć von Holzhausenowi, że potrzebuje nadającej się do jazdy wersji pojazdu, którą mógłby zaprezentować na imprezie Tesli w listopadzie 2019 roku. To zmusiło zespół do "zjednoczenia się i pracy przez całą dobę, siedem dni w tygodniu" — napisał Isaacson.

Biograf w niedawnym wywiadzie dla CNBC podkreślił, że Elon Musk wymyślił Cybertruck jako odpowiedź na tradycyjne ciężarówki, które uznał za "nudne". Pojazd Tesli z pewnością nudno się nie prezentuje, ale często spotyka się ze słowami krytyki ze strony fanów motoryzacji. Jednak jak to się mówi, ilu ludzi, tyle opinii.

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"