Jaguar liczy na USA. Odmieniona marka skupi się na Stanach

Przed Jaguarem miesiące naprawdę ogromnych przeobrażeń i nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o przejście na produkcję samochodów elektrycznych. Brytyjczycy swoją szansę na sukces widzą po drugiej stronie Oceanu Atlantyckiego.

Jaguar F-Type R ConvertibleJaguar F-Type R Convertible
Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Skrzyński
Kamil Niewiński

Cały koncern JLR przechodzi obecnie imponującą metamorfozę. Rozdzielenie Land Rovera na trzy marki i kompletna odmiana identyfikacji wizualnej to tylko pierwsze kroki. Wiele intrygujących rzeczy dzieje się bowiem również wokół Jaguara. Już w 2025 roku brytyjski producent będzie oferować wyłącznie auta elektryczne, a równocześnie ma on wejść w wyższy segment rynku.

Rywalizacja z BMW czy Mercedesem do najłatwiejszych nie należy, a teraz Jaguar chce rzucić rękawicę Bentleyowi i Porsche, w dodatku tylko z pomocą elektrycznych konstrukcji. Brytyjczycy jednak mają plan na to, by w pełni odmieniona marka odniosła sukces i nie sprowadza się on tylko do prezentacji nowego superauta, które według zapewnień ma zaszokować świat motoryzacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jaguar I-Pace - Europejski Samochód Roku 2019. Czy zasłużył na ten tytuł?

Gdy Jaguar należał do Forda, radził sobie naprawdę dobrze w Stanach Zjednoczonych. Jak jednak podaje "ANEurope", powołując się na słowa dyrektora generalnego koncernu JLR Adriana Mardella ze spotkania z inwestorami, wraz z odłączeniem się od Amerykanów sukces został zaprzepaszczony. Mardell pamięta te czasy, bowiem w szeregi Jaguara dołączył w 1990 r. Nic więc dziwnego, że jego wizją jest przypuszczenie ataku właśnie na amerykański rynek.

W samych Stanach Zjednoczonych jest 20 milionów milionerów. Mniejszy wolumen i wyższe pozycjonowanie na rynku jest dziś więc absolutnie właściwą strategią dla Jaguara. Ta marka odniosła niesamowity sukces w Ameryce Północnej 25 lat temu, zanim podjęliśmy pewne decyzje i poszliśmy na kompromisy.

Adrian Mardell
dyrektor generalny koncernu JLR

Zamiast dalej pchać markę w kierunku "przeciętności", o czym powiedział dyrektor kreatywny JLR Gerry McGovern, postawiono na kompletną odwrotność – samochody maksymalnie luksusowe, zaskakujące możliwościami i szokujące designem. Ma to być przepis na sukces dla Jaguara. 

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie