Jaguar liczy na USA. Odmieniona marka skupi się na Stanach

Przed Jaguarem miesiące naprawdę ogromnych przeobrażeń i nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o przejście na produkcję samochodów elektrycznych. Brytyjczycy swoją szansę na sukces widzą po drugiej stronie Oceanu Atlantyckiego.

Jaguar F-Type R Convertible
Jaguar F-Type R Convertible
Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Skrzyński

Cały koncern JLR przechodzi obecnie imponującą metamorfozę. Rozdzielenie Land Rovera na trzy marki i kompletna odmiana identyfikacji wizualnej to tylko pierwsze kroki. Wiele intrygujących rzeczy dzieje się bowiem również wokół Jaguara. Już w 2025 roku brytyjski producent będzie oferować wyłącznie auta elektryczne, a równocześnie ma on wejść w wyższy segment rynku.

Rywalizacja z BMW czy Mercedesem do najłatwiejszych nie należy, a teraz Jaguar chce rzucić rękawicę Bentleyowi i Porsche, w dodatku tylko z pomocą elektrycznych konstrukcji. Brytyjczycy jednak mają plan na to, by w pełni odmieniona marka odniosła sukces i nie sprowadza się on tylko do prezentacji nowego superauta, które według zapewnień ma zaszokować świat motoryzacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Relacja z Poznań Motor Show 2025 z Salonu Premier Otomoto

Gdy Jaguar należał do Forda, radził sobie naprawdę dobrze w Stanach Zjednoczonych. Jak jednak podaje "ANEurope", powołując się na słowa dyrektora generalnego koncernu JLR Adriana Mardella ze spotkania z inwestorami, wraz z odłączeniem się od Amerykanów sukces został zaprzepaszczony. Mardell pamięta te czasy, bowiem w szeregi Jaguara dołączył w 1990 r. Nic więc dziwnego, że jego wizją jest przypuszczenie ataku właśnie na amerykański rynek.

W samych Stanach Zjednoczonych jest 20 milionów milionerów. Mniejszy wolumen i wyższe pozycjonowanie na rynku jest dziś więc absolutnie właściwą strategią dla Jaguara. Ta marka odniosła niesamowity sukces w Ameryce Północnej 25 lat temu, zanim podjęliśmy pewne decyzje i poszliśmy na kompromisy.

Adrian Mardelldyrektor generalny koncernu JLR

Zamiast dalej pchać markę w kierunku "przeciętności", o czym powiedział dyrektor kreatywny JLR Gerry McGovern, postawiono na kompletną odwrotność – samochody maksymalnie luksusowe, zaskakujące możliwościami i szokujące designem. Ma to być przepis na sukces dla Jaguara. 

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (5)