Elektryk Jaguara ma być przełomowy. Zarówno pod kątem mocy, jak i wyglądu

Jaguar w 2025 roku ma zaprezentować swój samochód elektryczny. Dyrektor kreatywny koncernu JLR zapewnia, że auto będzie wyjątkowe w każdym calu.

Jaguar F-TypeJaguar F-Type
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jaguar
Kamil Niewiński
1

W 2025 roku Jaguar chce w całości przestawić się na produkcję samochodów elektrycznych. Co jednak najciekawsze, kolejnego elektryka przedstawią dopiero wtedy, chociaż już teraz trwają nad nim intensywne prace. Koncern Jaguar Land Rover zainwestuje łącznie 1 miliard funtów w nową platformę Jaguara, a łączny budżet przeznaczony na elektryfikację wszystkich marek wynosi aż 15 miliardów funtów.

Jaguar wraz ze swoją elektryczną rewolucją chce wejść do segmentu aut luksusowych, rzucając rękawicę między innymi Bentleyowi. O tym, że nie są to obietnice bez pokrycia, zapewniał w rozmowie z ANEurope dyrektor kreatywny koncernu JLR, Gerry McGovern. Jego zdaniem premiera nowego auta elektrycznego będzie dla Jaguara punktem zwrotnym i poniekąd również nowym otwarciem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jaguar I-Pace - Europejski Samochód Roku 2019. Czy zasłużył na ten tytuł?

4-drzwiowy grand tourer ma kosztować ponad 100 tysięcy funtów, czyli ponad pół miliona złotych. Według słów McGoverna ma być to jednak najmocniejszy Jaguar w historii, który będzie mógł pochwalić się zasięgiem na poziomie nawet 700 kilometrów. Design samochodu ma zaś powodować "opad szczęki" - język stylistyczny marki ma zostać drastycznie zmieniony.

McGovern przyznał, że bardziej zaawansowane prace nad elektrykiem trwają już od dwóch lat. W tym czasie trzy zespoły projektowe przygotowały łącznie aż 18 różnych wizji nowego samochodu. Wszystko po to, by stworzyć jak najbardziej unikalną maszynę, która nie będzie wyróżniała się napędem, a swoim "szokującym" wyglądem i osiągami, które mają zwalać z nóg. 

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców