Elektryk Jaguara ma być przełomowy. Zarówno pod kątem mocy, jak i wyglądu

Jaguar w 2025 roku ma zaprezentować swój samochód elektryczny. Dyrektor kreatywny koncernu JLR zapewnia, że auto będzie wyjątkowe w każdym calu.

Jaguar F-TypeJaguar F-Type
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jaguar
Kamil Niewiński

W 2025 roku Jaguar chce w całości przestawić się na produkcję samochodów elektrycznych. Co jednak najciekawsze, kolejnego elektryka przedstawią dopiero wtedy, chociaż już teraz trwają nad nim intensywne prace. Koncern Jaguar Land Rover zainwestuje łącznie 1 miliard funtów w nową platformę Jaguara, a łączny budżet przeznaczony na elektryfikację wszystkich marek wynosi aż 15 miliardów funtów.

Jaguar wraz ze swoją elektryczną rewolucją chce wejść do segmentu aut luksusowych, rzucając rękawicę między innymi Bentleyowi. O tym, że nie są to obietnice bez pokrycia, zapewniał w rozmowie z ANEurope dyrektor kreatywny koncernu JLR, Gerry McGovern. Jego zdaniem premiera nowego auta elektrycznego będzie dla Jaguara punktem zwrotnym i poniekąd również nowym otwarciem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jaguar I-Pace - Europejski Samochód Roku 2019. Czy zasłużył na ten tytuł?

4-drzwiowy grand tourer ma kosztować ponad 100 tysięcy funtów, czyli ponad pół miliona złotych. Według słów McGoverna ma być to jednak najmocniejszy Jaguar w historii, który będzie mógł pochwalić się zasięgiem na poziomie nawet 700 kilometrów. Design samochodu ma zaś powodować "opad szczęki" - język stylistyczny marki ma zostać drastycznie zmieniony.

McGovern przyznał, że bardziej zaawansowane prace nad elektrykiem trwają już od dwóch lat. W tym czasie trzy zespoły projektowe przygotowały łącznie aż 18 różnych wizji nowego samochodu. Wszystko po to, by stworzyć jak najbardziej unikalną maszynę, która nie będzie wyróżniała się napędem, a swoim "szokującym" wyglądem i osiągami, które mają zwalać z nóg. 

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie