Jeep Wagoneer S to pierwszy elektryk marki w USA. Jest naprawdę szybki
Jeep stawia na elektryfikację także na rodzimym rynku, a Wagoneer S jest tego najlepszym przykładem. Co zaskakujące, to najszybszy samochód w historii marki.
03.06.2024 | aktual.: 03.06.2024 12:28
Po serii zapowiedzi Jeep w końcu oficjalnie pochwalił się Wagoneerem S. Elektryczna wersja luksusowego SUV-a to swoisty kamień milowy. Jest bowiem pierwszym elektrykiem marki w USA.
Twórcy stanęli przed trudnym zadaniem stworzenia pojazdu, który przekona dość konserwatywnych klientów do elektryfikacji. Czy będzie tak w istocie? Czas pokaże. Trzeba jednak przyznać, że Wagoneer S ma mocne argumenty.
W mierzącym 4,8 m nadwoziu, które wygląda dobrze i nowocześnie, ale i dość zwyczajnie, ukryto dwa elektryczne silniki generujące łącznie aż 608 KM. Pozwalają one osiągać setkę w zaledwie 3,5 s - jak dotąd żaden seryjny jeep nie był aż tak szybki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nieźle wypadają też inne parametry - akumulator o pojemności 100 kWh zapewnia około 500 km deklarowanego zasięgu, a dopracowana aerodynamika nadwozia (współczynnik oporu 0,29) gwarantuje niskie zużycie prądu przy wyższych prędkościach.
Solidne technikalia idą w parze z luksusowym wnętrzem, w którym nie brakuje skóry, aluminium, drewna i... fizycznych przycisków. Co więcej, wszystkie ekrany wbudowano w kokpit, nic nie wystaje - tradycjonaliści będą więc zadowoleni.
Wielbiciele komfortu również, gdyż wyposażenie jest absolutnie kompletne, wliczając w to rozbudowane systemy wsparcia kierowcy czy 19-głośnikowy system audio McIntosh. Jak przystało na Jeepa, klienci mogą też wybierać tryby jazdy. Poza standardowym dostępne są specjalne opcje Snow i Sand.
Więcej szczegółów dotyczących specyfikacji poznamy bliżej rynkowego debiutu. Auto w pierwszej kolejności trafi oczywiście na lokalny, amerykański rynek. Ceny mają startować od około 72 tys. dolarów.