Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei

Kia nie próżnuje. Niedawno pisaliśmy o cenach spalinowego kompaktu K4, który właśnie wjeżdża do salonów. Równolegle debiutuje również elektryczny SUV EV5. Ile trzeba za niego zapłacić?

Kia EV5Kia EV5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Kia EV5 - podstawowe dane techniczne

EV5 to elektryczny odpowiednik Sportage'a - jednego z najpopularniejszych aut na polskim rynku. Wyróżnia się kanciastymi, nowoczesnymi kształtami i całkiem sporymi rozmiarami jak na ten segment. 4610 mm długości i 2750 mm rozstawu osi przekładają się na imponującą przestrzeń w kabinie oraz bagażnik zdolny pomieścić od 566 do nawet 1650 l w zależności od konfiguracji.

Jeśli chodzi o typowo elektryczne parametry, prezentują się one nieźle, ale nie wybitnie. Akumulator ma 81,4 kWh pojemności, co przekłada się na 530 km deklarowanego zasięgu. Maksymalna obsługiwana moc ładowania prądem stałym wynosi 140 kW. Do wyboru jest tylko jedna konfiguracja napędu o mocy 217 KM i momencie obrotowym równym 295 Nm. Ceny startują od 200 990 zł za bazową odmianę.

Kia EV5
Kia EV5 © Materiały prasowe

Kia EV5 - ceny i wyposażenie

Air - od 200 990 zł - standardowo m.in. aktywny tempomat, asystent jazdy autostradowej, system monitorowania martwego pola, oświetlenie LED, fotochromatyczne lusterko wsteczne, przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania, przyciemniane szyby, 18-calowe felgi, podgrzewane fotele, podgrzewana kierownica, pompa ciepła, trzy ekrany o przekątnych 12,3 cala, 12,3 cala oraz 5,3 cala.

Earth - od 220 490 zł - Air + dodatkowo m.in. reflektory projekcyjne, kameralne oświetlenie wnętrza, bezprzewodowa ładowarka do smartfona, automatyczne, chowane klamki zewnętrzne, trójstrefowa klimatyzacja, ładowanie zewnętrznych urządzeń V2D, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewana tylna kanapa, elektryczna klapa bagażnika, tapicerka materiałowo-skórzana, 19-calowe felgi.

GT-Line - od 235 490 zł - Earth + dodatkowo m.in. boczne czujniki parkowania, system kamer 360 stopni, system zdalnego parkowania, wentylowane fotele, cyfrowy kluczyk, pamięć ustawień fotela kierowcy, nagłośnienie Harman Kardon, 12-calowy wyświetlacz Head Up, tapicerka ze skóry wegańskiej, fotel kierowcy z masażem, pakiet stylistyczny GT-Line, czarna podsufitka.

Jak widać, już w standardzie dostajemy właściwie wszystko, czego potrzeba do szczęścia. Nie zmienia to jednak faktu, że konkurenci, przede wszystkim ci z Chin, potrafią być nieco tańsi.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej