Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia nie próżnuje. Niedawno pisaliśmy o cenach spalinowego kompaktu K4, który właśnie wjeżdża do salonów. Równolegle debiutuje również elektryczny SUV EV5. Ile trzeba za niego zapłacić?
Kia EV5 - podstawowe dane techniczne
EV5 to elektryczny odpowiednik Sportage'a - jednego z najpopularniejszych aut na polskim rynku. Wyróżnia się kanciastymi, nowoczesnymi kształtami i całkiem sporymi rozmiarami jak na ten segment. 4610 mm długości i 2750 mm rozstawu osi przekładają się na imponującą przestrzeń w kabinie oraz bagażnik zdolny pomieścić od 566 do nawet 1650 l w zależności od konfiguracji.
Jeśli chodzi o typowo elektryczne parametry, prezentują się one nieźle, ale nie wybitnie. Akumulator ma 81,4 kWh pojemności, co przekłada się na 530 km deklarowanego zasięgu. Maksymalna obsługiwana moc ładowania prądem stałym wynosi 140 kW. Do wyboru jest tylko jedna konfiguracja napędu o mocy 217 KM i momencie obrotowym równym 295 Nm. Ceny startują od 200 990 zł za bazową odmianę.
Kia EV5 - ceny i wyposażenie
Air - od 200 990 zł - standardowo m.in. aktywny tempomat, asystent jazdy autostradowej, system monitorowania martwego pola, oświetlenie LED, fotochromatyczne lusterko wsteczne, przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania, przyciemniane szyby, 18-calowe felgi, podgrzewane fotele, podgrzewana kierownica, pompa ciepła, trzy ekrany o przekątnych 12,3 cala, 12,3 cala oraz 5,3 cala.
Earth - od 220 490 zł - Air + dodatkowo m.in. reflektory projekcyjne, kameralne oświetlenie wnętrza, bezprzewodowa ładowarka do smartfona, automatyczne, chowane klamki zewnętrzne, trójstrefowa klimatyzacja, ładowanie zewnętrznych urządzeń V2D, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewana tylna kanapa, elektryczna klapa bagażnika, tapicerka materiałowo-skórzana, 19-calowe felgi.
GT-Line - od 235 490 zł - Earth + dodatkowo m.in. boczne czujniki parkowania, system kamer 360 stopni, system zdalnego parkowania, wentylowane fotele, cyfrowy kluczyk, pamięć ustawień fotela kierowcy, nagłośnienie Harman Kardon, 12-calowy wyświetlacz Head Up, tapicerka ze skóry wegańskiej, fotel kierowcy z masażem, pakiet stylistyczny GT-Line, czarna podsufitka.
Jak widać, już w standardzie dostajemy właściwie wszystko, czego potrzeba do szczęścia. Nie zmienia to jednak faktu, że konkurenci, przede wszystkim ci z Chin, potrafią być nieco tańsi.