Test wideo: Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy

Kiedy myślisz o dużym SUV-ie ze średniej półki cenowej, do głowy może ci przyjść Toyota Highlander, Hyundai Santa Fe, Renault Espace czy Skoda Kodiaq. Teraz do tej grupy dołącza kolejny gracz. I to w dodatku w pełni elektryczny. Przed wami Kia EV9.

Mateusz Żuchowicz

Wygląd EV9 według Kii jest zgodny z ich firmową filozofią projektowania, brzmiąca "przeciwieństwa, które się uzupełniają". Tłumacząc to ja prosty język, chodzi o połączenie prostych, klasycznych linii z nowoczesnością. I to się udaje, bo to auto ma w sobie coś z G klasy Mercedesa. Jest super klasycznie, a przy tym nikt nie powie, że jest staro.

Kia EV9
Kia EV9 © WP | FILIP/BLANK

EV9 zostało zbudowane na platformie E-GMP, czyli electric global modular platfrom. Jak sama nazwa wskazuje, jest to platforma przygotowana dla samochodów elektrycznych, co pozwala na prawidłowe umieszczenie baterii w podłodze, obniżenie środka ciężkości i zwiększenie ilości miejsca w środku, a przy sporym rozstawie osi EV9, tego miejsca powinno być naprawdę sporo.

Kia EV9
Kia EV9 © WP | FILIP/BLANK

Warto również wspomnieć, że EV9 występuje w odmianach 6- lub 7-osobowej. I to jest dość kluczowa informacja nie tylko ze względu na liczbę pasażerów, ale także ze względu na udogodnienia. Jakie? O tym opowiadam wam w filmie.

Kia EV9
Kia EV9 © WP | FILIP/BLANK

Zapraszam do obejrzenia materiału wideo, który znajdziecie w na górze artykułu. Opowiadam tam jak jeździ najnowsza Kia EV9, ile oferuje miejsca, co otrzymacie we wnętrzu i oczywiście ile kosztuje oraz czego w mi w niej brakuje. Miłego seansu

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy