Klasyk z elektrycznym sercem. Everrati zrobiło wyjątkowe 911

Everrati to amerykańska firma specjalizująca się w tworzeniu elektrycznych restomodów. Jej najnowsze dzieło bazuje na Porsche 911 pierwszej generacji. Za inspirację posłużyła wersja specjalna ST.

Porsche 911 EverratiPorsche 911 Everrati
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
Aleksander Ruciński

Na pierwszy rzut oka auto do złudzenia przypomina oryginalne 911 ST. Zamiast 270-konnej spalinówki skrywa jednak znacznie mocniejszy napęd elektryczny. Silnik umieszczony nad tylną osią generuje aż 440 KM mocy, co przekłada się na świetne osiągi.

Sprint do setki trwa około cztery sekundy, a i zasięg nie rozczarowuje. Akumulator o pojemności 60 kWh pozwala pokonać ponad 320 km na jednym ładowaniu. Wszystko to przy zachowaniu rozsądnej masy własnej.

Porsche 911 ST Everrati
Porsche 911 ST Everrati © Materiały prasowe | Everrati

Everrati nie zdradza konkretnych liczb, lecz wiadomo, że redukcja kilogramów była tu priorytetem. Everrari połączyło siły z warsztatem RS Werks, by jak najbardziej zbliżyć się do 960-kilogramowego oryginału i zachować rozkład mas jak najbliższy spalinowej wersji.

W ten sposób powstał jedyny w swoim rodzaju klasyk, który łączy dwa odległe światy w spójną całość. 911 ST nie jest pierwszym imponującym dziełem Everrati. Firma ma już bowiem na koncie podobne konwersje Defendera, Mercedesa SL a nawet Forda GT40.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny