Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie

Lamborghini dołączył ostatnio do grona producentów odsuwających w czasie wprowadzenie na rynek nowych pojazdów elektrycznych. Włosi niedawno informowali o opóźnieniu we wprowadzeniu pierwszego superauta na prąd. Jak się okazuje, podobny los czeka elektrycznego Urusa.

Lamborghini UrusLamborghini Urus
Źródło zdjęć: © Autokult | Piotr Kaczor
Filip Buliński

Nowa generacja Urusa utrzyma hybrydę plug-in i nieprędko doczeka się czysto elektrycznej wersji. Prezes Lamborghini, Stephan Winkelmann, w wywiadzie dla Autocar ujawnił, że decyzja o utrzymaniu napędu PHEV wynika z niepewności regulacyjnych. Podkreślił, że jest to "bardzo ważne dla nas i dla klientów".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Plebiscyt Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

Winkelmann dodał również, że klienci będą "bardzo zadowoleni", wiedząc, że Urus nadal będzie wyposażony w silnik spalinowy. Mimo to nie zdradził szczegółów dotyczących przyszłego układu napędowego SUV-a. Obecny Urus SE łączy podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,0 litra z silnikiem elektrycznym, generując łącznie 800 KM i 950 Nm momentu obrotowego.

Jest to najmocniejsza wersja tego modelu w historii. Następna generacja Urusa planowana jest na 2029 r., jednak Lamborghini zdecydowało się opóźnić wprowadzenie wersji elektrycznej. Ta może pojawić się dopiero w 2035 r.

To już kolejna zmiana kursu dotycząca elektryfikacji przez producenta z Sant'Agata Bolognese. Pod koniec zeszłego roku Lamborghini poinformowało o opóźnieniu we wprowadzeniu produkcyjnej wersji elektrycznego konceptu Lanzador – z 2028 na 2029 r.

Lamborghini liczy także na rozwój syntetycznych paliw jako alternatywy dla tradycyjnej benzyny. Marka nie jest osamotniona w swoich działaniach – wielu innych producentów dostosowuje swoje plany produktowe w odpowiedzi na zmieniające się regulacje, kontynuując inwestycje w silniki spalinowe i opóźniając wprowadzenie modeli elektrycznych.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy