Lamborghini przesuwa premierę swojego elektryka. Rynek nie jest gotowy

Planowane na 2028 rok elektryczne Lamborghini Lanzador trafi do sprzedaży później. Dyrektor generalny firmy, Stephan Winkelmann, uważa, że rynek luksusowych samochodów sportowych póki co nie jest gotowy na elektryfikację.

Lamborghini Aventador SVJLamborghini Aventador SVJ
Źródło zdjęć: © Autokult | Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Podczas gdy Ferrari planuje zaprezentować w pełni elektryczny model już w 2025 roku, konkurencyjne Lamborghini nigdzie się nie spieszy. Włoski producent supersamochodów zdecydował się przesunąć premierę swojego pierwszego elektrycznego modelu o rok - z 2028 na 2029.

Stephan Winkelmann, CEO Lamborghini, nie obawia się jednak opóźnienia. W rozmowie z agencją Reuters powiedział: "Nie uważamy, że rok 2029 to zbyt późno na wprowadzenie elektrycznego samochodu. Nie sądzimy, by rynek w naszym segmencie był gotowy na EV w 2025 czy 2026 roku".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi RS7 vs BMW M8 GC Competition - Upalamy 2 mln złotych

Elektryczny Lanzador, którego koncept zaprezentowano w połowie 2023 roku, ma być czwartym modelem w gamie Lamborghini. Samochód oferuje cztery miejsca, dwudrzwiowe nadwozie i wpisuje się w obecne trendy rynkowe, jednocześnie pozostając wiernym sportowemu dziedzictwu marki.

Winkelmann podkreśla, że firma chce ostrożnie podejść do wprowadzenia tak ważnego produktu. "Mamy wystarczająco dużo czasu, aby zdecydować, czy musimy przyspieszyć, czy opóźnić wprowadzenie samochodów elektrycznych" – stwierdził.

Lamborghini bierze również pod uwagę rozwój paliw syntetycznych. "Uważamy, że to właściwy sposób na zmierzenie się z przyszłością" – powiedział Winkelmann. "Trwają dyskusje na temat paliw syntetycznych i jest to szansa dla takich samochodów jak nasze".

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy