Legendarny drifter sprawdził możliwości Ioniqa 5 N. Zobaczcie nagranie

Legendarny drifter sprawdził możliwości Ioniqa 5 N. Zobaczcie nagranie

Keiichi Tsuchiya driftował samochodem elektrycznym po raz pierwszy w życiu
Keiichi Tsuchiya driftował samochodem elektrycznym po raz pierwszy w życiu
Źródło zdjęć: © Hyundai
21.09.2023 14:33, aktualizacja: 21.09.2023 16:02

Hyundai zaprezentował niedawno swój najnowszy w pełni elektryczny pojazd o potężnych osiągach - Ioniq 5 N. Na jednym z pokazów w Australii producent zaprosił za kierownicę legendę driftu Keiichiego Tsuchiyę, który sprawdził możliwości koreańskiego elektryka.

Ioniq 5 N został przetestowany podczas zawodów World Time Attack Challenge w Australii. W materiale wideo Tsuchiya podzielił się wrażeniami z przejażdżki samochodem, co do którego, jak przyznał, miał dość niskie oczekiwania. Zaznaczył, że nie spodziewał się zbyt wiele z kilku powodów, między innymi tego, że w Japonii "nie ma jeszcze zbyt wielu samochodów sportowych z Korei". Dodał też, że był to jego pierwszy drift pojazdem elektrycznym i obawiał się jego masy, jednak spotkało go miłe zaskoczenie.

Hyundai N | IONIQ 5 N Keiichi Tsuchiya Driving Impression at WTAC

– Najbardziej zaskakująca była zwinność, która jest nie do pomyślenia w przypadku samochodu ważącego 2200 kg – powiedział Keiichi Tsuchiya. – Podczas jazdy myślałem, że będzie ważył około 1800-1900 kg, ale kiedy wróciłem do boksu, ze zdziwieniem dowiedziałem się, że w rzeczywistości ważył 2200 kg.

Japończyk całkiem dobrze radził sobie z pojazdem elektrycznym i udało mu się wykonać długie, kontrolowane drifty.

– To była świetna zabawa, ponieważ tył samochodu porusza się całkiem dobrze – powiedział. – Podczas jazdy pomyślałem "och, oni robią przyjemne samochody". Tak zmieniło się moje zdanie na temat Hyundai Motors – podsumował Tsuchiya.

Napędzany dwoma silnikami elektrycznymi z przodu i z tyłu Ioniq 5 N oferuje kierowcom moc 641 KM. To wystarczy, aby rozpędzić się do 100 km/h w 3,4 s i osiągnąć prędkość maksymalną 260 km/h. Aby ułatwić pokonywanie zakrętów, wyposażono go w układ rozdziału momentu obrotowego N z funkcją Torque Kick Drift, która pozwala kierowcy symulować wciśnięcie sprzęgła i wywoływać drift.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)