Legendarny drifter sprawdził możliwości Ioniqa 5 N. Zobaczcie nagranie

Hyundai zaprezentował niedawno swój najnowszy w pełni elektryczny pojazd o potężnych osiągach - Ioniq 5 N. Na jednym z pokazów w Australii producent zaprosił za kierownicę legendę driftu Keiichiego Tsuchiyę, który sprawdził możliwości koreańskiego elektryka.

Keiichi Tsuchiya driftował samochodem elektrycznym po raz pierwszy w życiuKeiichi Tsuchiya driftował samochodem elektrycznym po raz pierwszy w życiu
Źródło zdjęć: © Hyundai

Ioniq 5 N został przetestowany podczas zawodów World Time Attack Challenge w Australii. W materiale wideo Tsuchiya podzielił się wrażeniami z przejażdżki samochodem, co do którego, jak przyznał, miał dość niskie oczekiwania. Zaznaczył, że nie spodziewał się zbyt wiele z kilku powodów, między innymi tego, że w Japonii "nie ma jeszcze zbyt wielu samochodów sportowych z Korei". Dodał też, że był to jego pierwszy drift pojazdem elektrycznym i obawiał się jego masy, jednak spotkało go miłe zaskoczenie.

Hyundai N | IONIQ 5 N Keiichi Tsuchiya Driving Impression at WTAC

– Najbardziej zaskakująca była zwinność, która jest nie do pomyślenia w przypadku samochodu ważącego 2200 kg – powiedział Keiichi Tsuchiya. – Podczas jazdy myślałem, że będzie ważył około 1800-1900 kg, ale kiedy wróciłem do boksu, ze zdziwieniem dowiedziałem się, że w rzeczywistości ważył 2200 kg.

Japończyk całkiem dobrze radził sobie z pojazdem elektrycznym i udało mu się wykonać długie, kontrolowane drifty.

– To była świetna zabawa, ponieważ tył samochodu porusza się całkiem dobrze – powiedział. – Podczas jazdy pomyślałem "och, oni robią przyjemne samochody". Tak zmieniło się moje zdanie na temat Hyundai Motors – podsumował Tsuchiya.

Napędzany dwoma silnikami elektrycznymi z przodu i z tyłu Ioniq 5 N oferuje kierowcom moc 641 KM. To wystarczy, aby rozpędzić się do 100 km/h w 3,4 s i osiągnąć prędkość maksymalną 260 km/h. Aby ułatwić pokonywanie zakrętów, wyposażono go w układ rozdziału momentu obrotowego N z funkcją Torque Kick Drift, która pozwala kierowcy symulować wciśnięcie sprzęgła i wywoływać drift.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy