Lexus UX 300e zyskał większy akumulator. Zasięg robi wrażenie

Lexus odświeżył swojego elektrycznego SUV-a UX 300e. Głównie w kwestii rozwiązań technicznych i wyposażenia. Klienci powinni być zadowoleni.

Lexus UX 300eLexus UX 300e
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Po blisko trzech latach od rynkowego debiutu Japończycy zdecydowali się zaktualizować ofertę Lexusa UX 300e. Model, który cieszy się całkiem sporym wzięciem w Europie, zyska nowe multimedia, poprawione systemy wsparcia kierowcy i przede wszystkim większy akumulator.

Bateria ma pojemność aż 72,8 kWh co przekłada się na 450 km zasięgu zgodnie z cyklem WLTP (o 40 proc. więcej niż dotychczas). 204-konny silnik charakteryzuje się bowiem wysoką wydajnością - średnie obiecywane zużycie prądu to 16,7 kWh na 100 km.

Lexus zdecydował się też na poprawki techniczne dotyczące podwozia (zmienione nastawy układu kierowniczego i nowe amortyzatory), a także nadwozia (większa liczba spawów i zgrzewów, a co za tym idzie wyższa sztywność karoserii).

Lexus UX 300e
Lexus UX 300e © Materiały prasowe

Sporo dzieje się również we wnętrzu kuszącym poprawionymi multimediami z ekranem o przekątnej do 12,3 cala, nawigacją w chmurze i aktualizacjami online. Lexus obiecuje też sprawniejsze działanie systemów wsparcia kierowcy w ramach Lexus Safety System + 2.5.

Reszta to liftingowy standard w postaci rozbudowanej gamy lakierów i opcji wykończenia. Do oferty dołączy np. barwa Sonic Platinum czy tapicerka z przeszyciem Kagome inspirowanym japońskim splotem koszykowym.

Ceny na razie pozostają nieznane. Z pewnością zmieni się to bliżej rynkowej premiery. Pierwsze sztuki powinny trafić do klientów wiosną 2023 roku.

  • Lexus UX 300e
  • Lexus UX 300e
  • Lexus UX 300e
  • Lexus UX 300e
  • Lexus UX 300e
  • Lexus UX 300e
  • Lexus UX 300e
[1/7] Lexus UX 300e Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony