Lexus UX 300e zyskał większy akumulator. Zasięg robi wrażenie

Lexus odświeżył swojego elektrycznego SUV-a UX 300e. Głównie w kwestii rozwiązań technicznych i wyposażenia. Klienci powinni być zadowoleni.

Lexus UX 300eLexus UX 300e
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Po blisko trzech latach od rynkowego debiutu Japończycy zdecydowali się zaktualizować ofertę Lexusa UX 300e. Model, który cieszy się całkiem sporym wzięciem w Europie, zyska nowe multimedia, poprawione systemy wsparcia kierowcy i przede wszystkim większy akumulator.

Bateria ma pojemność aż 72,8 kWh co przekłada się na 450 km zasięgu zgodnie z cyklem WLTP (o 40 proc. więcej niż dotychczas). 204-konny silnik charakteryzuje się bowiem wysoką wydajnością - średnie obiecywane zużycie prądu to 16,7 kWh na 100 km.

Lexus zdecydował się też na poprawki techniczne dotyczące podwozia (zmienione nastawy układu kierowniczego i nowe amortyzatory), a także nadwozia (większa liczba spawów i zgrzewów, a co za tym idzie wyższa sztywność karoserii).

Lexus UX 300e
Lexus UX 300e © Materiały prasowe

Sporo dzieje się również we wnętrzu kuszącym poprawionymi multimediami z ekranem o przekątnej do 12,3 cala, nawigacją w chmurze i aktualizacjami online. Lexus obiecuje też sprawniejsze działanie systemów wsparcia kierowcy w ramach Lexus Safety System + 2.5.

Reszta to liftingowy standard w postaci rozbudowanej gamy lakierów i opcji wykończenia. Do oferty dołączy np. barwa Sonic Platinum czy tapicerka z przeszyciem Kagome inspirowanym japońskim splotem koszykowym.

Ceny na razie pozostają nieznane. Z pewnością zmieni się to bliżej rynkowej premiery. Pierwsze sztuki powinny trafić do klientów wiosną 2023 roku.

  • Lexus UX 300e
  • Lexus UX 300e
  • Lexus UX 300e
  • Lexus UX 300e
  • Lexus UX 300e
  • Lexus UX 300e
  • Lexus UX 300e
[1/7] Lexus UX 300e Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie