Lotus Emeya - znamy datę debiutu elektrycznego sedana

Elektryczny sedan Lotusa, dotychczas znany pod kryptonimem Type 133 ma już oficjalną nazwę. Auto zadebiutuje 7 września jako trzeci elektryk marki.

Lotus Emeya - zapowiedźLotus Emeya - zapowiedź
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lotus
Aleksander Ruciński

Emeya, bo takie imię otrzyma nowy lotus, dołączy do SUV-a Eletre i supersamochodu Evija. To kolejny ważny krok w kierunku pełnej elektryfikacji marki, która jeszcze niedawno słynęła wyłącznie z małych i lekkich spalinówek.

Brytyjczycy wiążą spore nadzieje z nową propozycją, która powinna łączyć sport z elegancją i prestiżem, a tym samym przyciągnąć do salonów nowych, zamożnych klientów.

Wygląd modelu na razie pozostaje nieznany. Sądząc jednak po opublikowanych grafikach, powinniśmy spodziewać się smukłej sylwetki i wyrazistego oświetlenia. Z tyłu szczególną uwagę przykuwa świetlny pas na całą szerokość nadwozia. Z przodu z kolei ostre reflektory z poziomymi wstawkami.

Lotus Emeya - zapowiedź
Lotus Emeya - zapowiedź © Materiały prasowe | Lotus

Techniczną bazą Emeyi jest platforma Lotus Electric Premium Architecture, znana już z SUV-a Eletre. Oznacza to prawdopodobnie ten sam akumulator o pojemności 112 kW i dwa elektryczne silniki o mocy co najmniej 600 KM. Nieoficjalnie mówi się jednak także o potężniejszych wariantach, mogących konkurować z Porsche Taycan Turbo S czy Teslą Model S Plaid.

Jak przystało na Lotusa, nie zabraknie również typowo sportowych dodatków, takich jak np. aktywna aerodynamika, system minimalizowania przechyłów czy skrętna tylna oś. Na dokładne detale musimy jednak poczekać co najmniej do 7 września.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy