Lucid Air zadebiutuje 9 września. Szykuje się rywal dla Tesli Model S 

Lucid Motors to amerykański startup, który zamierza rzucić wyzwanie Tesli. Zapowiadany od lat model Air ma zadebiutować 9 września 2020 roku. Wówczas dowiemy się, czy Elon Musk ma powody do obaw.

Zakamuflowane egzemplarze testowe właśnie wyjechały na drogi.Zakamuflowane egzemplarze testowe właśnie wyjechały na drogi.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Lucid Motors to jedna z wielu firm, która od lat szumnie zapowiada debiut rewolucyjnego auta elektrycznego. Większość podobnych projektów kończy niestety na śmietniku historii, ale wszystko wskazuje, że w tym przypadku będzie inaczej.

Pierwotnie model Air będący luksusową limuzyną z napędem elektrycznym miał debiutować w podczas wiosennego salonu w Nowym Jorku. Pandemia koronawirusa pokrzyżowała jednak Amerykanom plany, więc premierę przeniesiono ostatecznie na 9 września. Właśnie wtedy mamy poznać auto, które ma zagrozić Tesli Model S.

Zapowiedzi brzmią bardzo odważnie. Ponad 400 mil zasięgu na jednym ładowaniu, setka w 2,5 sekundy i 320 km/h prędkości maksymalnej to więcej niż wystarczające wartości dla zdecydowanej większości klientów. Jeśli te dane okażą się prawdziwe, tesla będzie miała bardzo mocnego rywala.

Lucid Air Prototype Testing Program l Driving Towards Production | Lucid Motors

Warto wspomnieć, że kilka dni temu Elon Musk pochwalił się wynikiem Modelu S w testach EPA, podczas których udało się przejechać nieco ponad 400 mil na jednym ładowaniu. To rezultat wprowadzonych niedawno poprawek. Nieoficjalnie mówi się, że powodem usprawnień była właśnie obawa przed nowym konkurentem w postaci Lucida Air.

Egzemplarze przedprodukcyjne nowego elektryka wchodzą właśnie w ostatnią fazę testów. Producent zapowiada, że flota pojazdów w najbliższych tygodniach będzie regularnie objeżdżać okolice fabryki w Casa Grande w Arizonie. Do premiery zostało jeszcze sporo czasu, lecz już dziś widać, że Air może być jednym z pierwszych aut, które naprawdę zagrożą Tesli.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach