Tesla pobiła rekord. Model S pierwszym elektrykiem z ponad 400 mil zasięgu

Tesla Model S jest pierwszym elektrycznym autem na świecie mogącym pochwalić się zasięgiem przekraczającym 400 mil na jednym ładowaniu według danych EPA. To wynik wprowadzonych niedawno modernizacji, które pozwoliły Tesli być o krok przed konkurencją.

Ponad 600 km to więcej niż wystarczający zasięg w aucie elektrycznym.Ponad 600 km to więcej niż wystarczający zasięg w aucie elektrycznym.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Trudno powiedzieć, czy Elon Musk poczuł presję ze strony firmy Lucid Motors, która niebawem wjedzie na rynek z długodystansowym modelem Air, czy też po prostu bez powodu postanowił udoskonalić swój produkt. Jedno jest pewne - Tesla stała się pierwszym producentem aut elektrycznych mogącym pochwalić się ponad 400 milowym zasięgiem.

Produkty Tesli budzą mieszane uczucia u wielu, ale jednego nie można im odmówić - akumulatory amerykańskich elektryków są znacznie wydajniejsze niż u większości konkurentów. Było tak zawsze i wiele wskazuje, że Elon Musk nie zamierza oddać nikomu prowadzenia w tej kwestii.

Gdy specjaliści z EPA ostatnio testowali teslę model s, udało im się przejechać 391 mil na jednym ładowaniu. Do granicy 400 mil zabrakło więc naprawdę niewiele. Inżynierowie zabrali się więc do pracy, by maksymalnie zwiększyć wydajność auta. Ich wysiłki się opłaciły - ostatnia próba zakończyła się bowiem wynikiem 402 mil, co w przeliczeniu daje 646 km.

To zasięg trudny do osiągnięcia w wielu autach spalinowych i z pewnością wystarczająca wartość dla przeciętnego użytkownika pojazdu elektrycznego. Taki wynik udało się uzyskać, działając na kilku polach - obniżeniu masy, zwiększeniu wydajności napędu i akumulatora, a także dzięki poprawkom w systemie odzyskiwania energii.

Co ciekawe, drugim elektrycznym autem o największym zasięgu sklasyfikowanym przez EPA jest Tesla Model X z wynikiem 351 mil. Do S-ki nadal więc sporo brakuje. Wiadomo jednak, że amerykański producent przewiduje podobne usprawnienia również w pozostałych modelach.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach