Marka chińskiego giganta wchodzi do Europy. Pierwszym modelem potężny minivan
Kolejna chińska firma ma zamiar spróbować swoich sił na europejskim rynku. Tym razem jest to marka bardzo mocno związana z obecnym liderem rynku w Państwie Środka oraz… niemieckim gigantem.
23.08.2023 | aktual.: 23.08.2023 17:01
W obliczu spowolnienia na chińskim rynku motoryzacyjnym tamtejsze marki są chętniejsze do rozpoczynania sprzedaży za granicą. Rodzima strefa wpływów robi się dla nich najzwyczajniej za mała. Ten proces już zresztą następuje, co dobitnie pokazują najnowsze statystyki - Chiny produkują obecnie na eksport najwięcej samochodów na świecie.
Nie powinny nas więc dziwić pojawiające się co rusz informacje o nowych firmach, które wypływają z Chin w świat. Tym razem taką wieść niesie marka Denza, która podczas targów IAA Mobility w Monachium zaprezentuje Europejczykom auto, z którym wejdzie na rynek Starego Kontynentu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Denza to marka premium, która należy do trzonu koncernu BYD - lidera chińskiego rynku motoryzacyjnego. Nie mówimy więc o żadnej płotce, która zagubiona w walce w ojczyźnie szuka szczęścia w innym rejonie świata, a o grubej rybie. Co jednak najciekawsze, 10 proc. udziałów w marce Denza ma również Mercedes-Benz.
Czym Denza ma zamiar uraczyć na start europejskich klientów? Jak podaje "ANEurope" będzie to luksusowy elektryczny minivan D9. Znając rynkowe tendencje w naszym regionie świata może wydawać się to strzałem w stopę już na samym starcie, lecz z drugiej strony Lexus LM, który również jest minivanem (bardzo) premium, wywołał spore poruszenie. Być może więc w tym szaleństwie jest metoda?