Marka Lucid warta jest więcej niż Ford. Szaleństwo na rynku aut elektrycznych trwa

Jestem przekonany, że mało kto w Polsce — zapytany o markę Lucid — w ogóle o niej słyszał. Jak to zatem się stało, że firma, która dopiero rozpoczęła produkcję swojego pierwszego modelu, warta jest blisko 90 mld dolarów i wyprzedza m.in. takiego giganta jak Ford?

Lucid AirLucid Air
Źródło zdjęć: © fot. Lucid
Szymon Jasina

Już chyba przyzwyczailiśmy się do tego, że Tesla jest najbardziej wartościową firmą motoryzacyjną. Mimo stosunkowo niewielkiej produkcji wyprzedza największe światowe koncerny. Jednak Tesla to też marka sama w sobie, dla wielu synonim postępu i samochodów elektrycznych. Marka, o której słyszał każdy.

Jak się okazuje, również inne nowe firmy rozpoczynające produkcję samochodów elektrycznych mogą być wyceniane na ogromne kwoty. Cena akcji Lucid Motors podskoczyła o blisko 24 proc. po ogłoszeniu wyników finansowych za ostatni kwartał. W ten sposób wartość całej firmy wynosi już niewiele poniżej 90 mld dolarów. Dla porównania Ford wyceniany jest na 79 mld dolarów.

Lucid Air
Lucid Air © fot. Lucid

Jest to o tyle ciekawe porównanie, gdyż mówiło się, że w 2017 r. Ford rozważał zakup firmy Lucid, ale szefowie giganta stwierdzili, że przyszłość tej początkującej marki jest niepewna. Z okazji skorzystał fundusz inwestycyjny z Arabii Saudyjskiej, którego przedstawiciele teraz mogą świętować. Zastrzyk gotówki z tego arabskiego kraju zapewnił rozwój Lucidowi.

Z drugiej strony aż taka wysoka wycena nowego gracza na rynku samochodów elektrycznych może zaskakiwać. W końcu model Air dopiero zadebiutował i trafił do kilku pierwszych klientów. Wymagające dalszej pracy plany zakładają produkcję na poziomie 20 tys. sztuk w 2022 r. To ambitny cel, a z drugiej strony nadal niewielka liczba w porównaniu z dużymi producentami.

Z drugiej strony Lucid już pracuje nad elektrycznym SUV-em, który ma się pojawić w 2023 r. A do tego firma podpisała lukratywną umowę z Formułą E na dostarczanie akumulatorów do tej serii wyścigowej.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥