Marka Lucid warta jest więcej niż Ford. Szaleństwo na rynku aut elektrycznych trwa

Jestem przekonany, że mało kto w Polsce — zapytany o markę Lucid — w ogóle o niej słyszał. Jak to zatem się stało, że firma, która dopiero rozpoczęła produkcję swojego pierwszego modelu, warta jest blisko 90 mld dolarów i wyprzedza m.in. takiego giganta jak Ford?

Lucid AirLucid Air
Źródło zdjęć: © fot. Lucid
Szymon Jasina

Już chyba przyzwyczailiśmy się do tego, że Tesla jest najbardziej wartościową firmą motoryzacyjną. Mimo stosunkowo niewielkiej produkcji wyprzedza największe światowe koncerny. Jednak Tesla to też marka sama w sobie, dla wielu synonim postępu i samochodów elektrycznych. Marka, o której słyszał każdy.

Jak się okazuje, również inne nowe firmy rozpoczynające produkcję samochodów elektrycznych mogą być wyceniane na ogromne kwoty. Cena akcji Lucid Motors podskoczyła o blisko 24 proc. po ogłoszeniu wyników finansowych za ostatni kwartał. W ten sposób wartość całej firmy wynosi już niewiele poniżej 90 mld dolarów. Dla porównania Ford wyceniany jest na 79 mld dolarów.

Lucid Air
Lucid Air © fot. Lucid

Jest to o tyle ciekawe porównanie, gdyż mówiło się, że w 2017 r. Ford rozważał zakup firmy Lucid, ale szefowie giganta stwierdzili, że przyszłość tej początkującej marki jest niepewna. Z okazji skorzystał fundusz inwestycyjny z Arabii Saudyjskiej, którego przedstawiciele teraz mogą świętować. Zastrzyk gotówki z tego arabskiego kraju zapewnił rozwój Lucidowi.

Z drugiej strony aż taka wysoka wycena nowego gracza na rynku samochodów elektrycznych może zaskakiwać. W końcu model Air dopiero zadebiutował i trafił do kilku pierwszych klientów. Wymagające dalszej pracy plany zakładają produkcję na poziomie 20 tys. sztuk w 2022 r. To ambitny cel, a z drugiej strony nadal niewielka liczba w porównaniu z dużymi producentami.

Z drugiej strony Lucid już pracuje nad elektrycznym SUV-em, który ma się pojawić w 2023 r. A do tego firma podpisała lukratywną umowę z Formułą E na dostarczanie akumulatorów do tej serii wyścigowej.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny