WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Mazda 2 doczekała się nowej wersji. Jest hybrydą, a fani Toyoty będą zachwyceni

Mazda zaprezentowała nową odsłonę modelu 2 – wersję Hybrid. Niech was nie zmyli nazwa, tak naprawdę to dobrze znane auto, od jakiegoś czasu oferowane już przez Toyotę. Obie propozycje będą się różnić wyłącznie kosmetycznymi detalami.

Mazda 2 HybridMazda 2 Hybrid
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mazda
Aleksander Ruciński

Kiedyś mazda była Yarisem, teraz Yaris jest mazdą - tak w skrócie przedstawia się historia współpracy tych dwóch japońskich marek w segmencie B. Hybrydowa odsłona Mazdy 2 to kolejny po Suzuki Swace i Across współczesny przykład tzw. badge engineeringu z wykorzystaniem technologii Toyoty.

Nie trzeba mieć sokolego wzroku, by dostrzec, że "Dwójka" niczym nie różni się od swojego dawcy. Trudno się temu dziwić, gdyż oba modele powstają na tej samej linii produkcyjnej, a na koniec dostają po prostu inne oznaczenia.

Jak wskazuje sama nazwa, pod maską 2 Hybrid znajdziemy dobrze znany hybrydowy napęd. Składa się z 3-cylindrowego 1.5 współpracującego z silnikiem elektrycznym. Systemowa moc takiego zestawu to 116 KM.

Nowa Mazda 2
Nowa Mazda 2 © mat. prasowe / Mazda

Osiągi jak na mieszczucha są całkiem niezłe - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Średnie zużycie paliwa zgodnie z cyklem WLTP oscyluje natomiast w granicach 3,8-4 litrów na 100 km.

Nie ulega wątpliwości, że Mazda 2 Hybrid będzie po prostu dobrym autem, bo i takim jest Yaris. Sukces rynkowy zależy jednak głównie od cen i wyposażenia, a te wciąż pozostają nieznane. Biorąc jednak pod uwagę politykę obu marek, nie zdziwię się, jeśli 2 będzie nieco droższa od "oryginału". Szczegółowe ceny powinniśmy poznać w styczniu. Co ciekawe, hybrydowe wydanie na bazie Yarisa, będzie oferowane równolegle z obecną, w pełni spalinową generacją dwójki.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇