Mercedes-AMG S63 E Performance Edition 1 - osiągi opakowane w luksus

Niektóre konfiguracje Mercedesa Klasy S budzą sporo kontrowersji. Na szczęście producent nie zapomniał, czym jest styl i klasa. Dowód? Mercedes-AMG S63 E Performance w wydaniu Edition 1.

Mercedes-AMG S 63 E Performance Edition 1Mercedes-AMG S 63 E Performance Edition 1
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz
Aleksander Ruciński

Edition 1 to samochodowy odpowiednik All Inclusive. Mercedes od czasu do czasu wypuszcza limitowane serie swoich modeli w maksymalnej dostępnej konfiguracji. Najnowszą propozycją jest Klasa S z potężną hybrydą plug-in.

Pod maską wersji E Performance pracuje 4-litrowy silnik V8 z podwójnym doładowaniem, który sam w sobie generuje 612 KM mocy i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki dodatkowemu wsparciu jednostki elektrycznej wartości te wzrastają do szokujących 802 KM i 1430 Nm.

Pierwsza setka pojawia się na liczniku po zaledwie 3,3 sekundy. W 2,6-tonowym kolosie. Co więcej, w wersji Edition 1 styliści zrobili wiele, by ukryć prawdziwy charakter limuzyny. Dyskretny, biały lakier połączono z 21-calowymi felgami o eleganckim wzorze. Całość ubrano w nieco chromu i przyciemniane szyby.

Mercedes-AMG S63 E-Performance Edition 1
Mercedes-AMG S63 E-Performance Edition 1 © Materiały prasowe | Mercedes-Benz

Dobrze jest też we wnętrzu. Wykończone skórą nappa i czerwonymi przeszyciami, prezentuje się wspaniale. Do dyspozycji kierowcy i pasażerów jest też maksymalne dostępne wyposażenie.

Niestety nie jest to tania zabawa. Edition 1 wyceniono w Niemczech na 208 392 euro. Z taką kwotą edycja specjalna niebezpiecznie zbliża się do Maybacha z V12 pod maską kosztującego 230 556 euro.

  • Mercedes-AMG S 63 E Performance Edition 1
  • Mercedes-AMG S 63 E Performance Edition 1
  • Mercedes-AMG S 63 E Performance Edition 1
  • Mercedes-AMG S 63 E Performance Edition 1
[1/4] Mercedes-AMG S 63 E Performance Edition 1 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mercedes-Benz
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy