Mercedes szuka innowacji dla elektryków. Zaangażuje zespół F1 

Niemiecki producent ma w planach czerpać z doświadczenia inżynierów pracujących w jego fabrycznym zespole Formuły 1. Ma to nie tylko prowadzić do tworzenia bardziej wydajnych pojazdów, ale również do przyspieszenia premier nowych projektów.

Mercedes VISION EQXXMercedes VISION EQXX
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes
Kamil Niewiński

Mercedes naprawdę poważnie podchodzi do swojej linii samochodów elektrycznych, co widać nie tylko po ostatnich premierach, ale również po ideach przemycanych w samochodach koncepcyjnych. Ogrom szumu zrobił przecież model EQXX, który w domyśle ma gwarantować zasięg na zawrotnym poziomie 1200 km oraz przełomowe technologie mogące rozpocząć nowy rozdział dla elektromobilności.

Wspomniany EQXX był tworzony między innymi z pomocą inżynierów zespołu Formuły 1 Mercedesa. Jak podaje serwis Automotive News Europe, ich wiedza i doświadczenie mają być wykorzystywane częściej. Nie ma żadnych wątpliwości, iż obcowanie z bardzo zaawansowanymi jednostkami hybrydowymi w F1, które mocno opierają się na swojej części elektrycznej, to spore wsparcie przy produkowaniu sportowych elektryków.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-AMG GT R - precyzyjne chirurgiczne cięcie

Wsparcie uznanych inżynierów, którzy na motorsporcie zjedli zęby, ma pomóc nie tylko w tworzeniu samochodów o lepszej wydajności. Celem jest bowiem również znaczne skrócenie czasu potrzebnego na rozwój samochodu. Docelowo mówi się nawet o 25 proc. Dzięki temu Mercedes ma nadzieję na dotrzymanie kroku innym markom, które obecnie w pełni skupiają się na elektrykach.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie