Minivany naprawdę wracają. Nowy prototyp Toyoty to tylko początek zmian

Toyota KAYOIBAKO Concept
Toyota KAYOIBAKO Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Kamil Niewiński

22.10.2023 18:57, aktual.: 17.01.2024 15:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Konia z rzędem temu, który byłby w stanie przewidzieć nagły skok zainteresowania minivanami. Jak jednak producenci widzą przyszłość segmentu, który stał już na krawędzi wyginięcia?

W ostatnich latach na rynku motoryzacyjnym mogliśmy obserwować ogromny odwrót klientów od minivanów. Zostały one wygryzione przez SUV-y i crossovery, a z rynku znikały kolejne modele. Wydawało się, że dni minivanów zostały policzone, tym bardziej że chociażby w Europie palce obu rąk bez wątpienia wystarczyłyby na wymienienie dostępnych modeli tego typu.

Zaskakująco jednak w ostatnich miesiącach możemy obserwować gwałtowne odwrócenie tego trendu. Swoje minivany zaprezentowały chociażby Lexus czy Volvo, a inne marki również ujawniły podobne projekty. Do tego grona dołączy teraz Toyota, co pokazuje, że powrót minivanów rzeczywiście staje się faktem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Prototyp o nazwie KAYOIBAKO zostanie pokazany przez Japończyków na ich rodzimych targach Japan Mobility Show, a premiera została zaplanowana na 26 października. Ma być to kompaktowy elektryczny minivan, który przede wszystkim zaskakuje designem. Po to jednak są auta koncepcyjne - by bawić się formą i sprawdzać, co może nieść przyszłość.

  • Toyota KAYOIBAKO Concept
  • Toyota KAYOIBAKO Concept
  • Toyota KAYOIBAKO Concept
  • Toyota KAYOIBAKO Concept
[1/4] Toyota KAYOIBAKO ConceptŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota

- Toyota KAYOIBAKO to wysokiej jakości pojazd do codziennego transportu o dużej pakowności i wysokich walorach użytkowych. Projekt pozwala na daleko idące dostosowanie auta do bieżących potrzeb, dlatego pojazd może spełniać jednocześnie wiele zadań - możemy przeczytać w komunikacie prasowym Toyoty.

Warto zatrzymać się przy wspomnianych wyżej słowach. Toyota wskazuje właśnie na pakowność, użytkowość, modułowość i wielozadaniowość. Są to przecież rzeczy, którymi minivany charakteryzowały się zawsze. Co zaś się zmieniło?

Cóż, te same auta, które zabrały minivanom pozycję rynkową, być może znów tworzą dla nich lukę. SUV-y bowiem poszły w stronę mniej użytkową, stawiając na komfort podróży i potrzeby pasażerów. Wyjątkiem są modele nastawione na wymagania dużych rodzin. Co zaś w przypadku osób, które chcą łączyć przestrzeń pasażerską z tą użytkową? Tutaj minivany mogą bardzo dobrze się wpasować i wrócić do łask.

Czy tak się stanie? Zdecydują klienci, lecz ruchy Toyoty, Volvo, Lexusa i innych producentów nie są przypadkowe. Czasami marki wyłapują zmiany w rynkowych tendencjach szybciej niż sami klienci.

Komentarze (0)