Volvo zapowiada minivana. Debiut jeszcze w tym roku

Segment minivanów, przynajmniej w Europie praktycznie wymarł. Królują SUV-y i crossovery. Mimo to Volvo postanowiło spróbować swoich sił w tej kategorii. I to po raz pierwszy w historii.

Volvo EM90 - zapowiedźVolvo EM90 - zapowiedź
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo
Aleksander Ruciński

Najpierw była zapowiedź, teraz jest oficjalna data. Volvo naprawdę wypuści minivana, w dodatku już niebawem. Oficjalną datę premiery EM90 zapowiedziano bowiem na 12 listopada 2023 r.

Producent określa ten model mianem skandynawskiego salonu na kołach. Tym co rzuca się w oczy w zapowiedzi, z pewnością są rozmiary nadwozia. Uwagę zwraca również ogromne przeszklenie w dachu. Samochód ma również otrzymać przesuwne drzwi i trzy rzędy siedzeń.

Czego konkretnie się spodziewać? Odpowiedzią na to pytanie może być Zeekr 009 - to elektryczny minivan koncernu Geely, do którego należy również marka Volvo. Samochód widoczny w zapowiedzi zdaje się mieć bardzo podobne kształty. Niewykluczone więc, że Szwedzi oprą EM90 właśnie na tej propozycji.

Potwierdza to zresztą nieodległy termin premiery, wskazujący, że Volvo nie pracowało nad modelem od podstaw. Jeśli EM90 faktycznie będzie Zeekrem w przebraniu, klienci dostaną kawał auta.

009 ma bowiem 5209 mm długości, 2024 mm szerokości, 3205 mm rozstawu osi i waży pokaźne 2830 kg. Trudno się jednak dziwić, w końcu to wielki elektryk z 541-konnym napędem i akumulatorami o pojemności 140 kWh przekładającymi się na deklarowane 822 km zasięgu (zgodnie z chińskim systemem CLTC).

Więcej szczegółów na temat nowego minivana Volvo i ewentualnych pokrewieństw z Zeekrem powinniśmy poznać niebawem.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach