Mitsubishi ASX powraca. Gama silników to spora niespodzianka

ASX, model znany i lubiany przez polskich klientów, niebawem doczeka się zupełnie nowego wcielenia. Opcje napędu zapowiadają się ciekawie. Będą klasyczne benzyniaki, hybryda oraz hybryda plug-in.

Nowe Mitsubishi ASX - zapowiedźNowe Mitsubishi ASX - zapowiedź
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mitsubishi
Aleksander Ruciński

Mitsubishi zapowiedziało premierę, która powinna zainteresować fanów marki. To nowe wcielenie crossovera ASX. Zadebiutuje już we wrześniu 2022 roku i będzie mocno różnić się od poprzednika nie tylko techniczną bazą, ale i zastosowanymi napędami. Pod maskę trafią bowiem hybrydy i to w dwóch rodzajach.

Nowe ASX zostanie oparte na platformie CMF-B znanej już z modeli Renault i Nissana. Z nich również pochodzić będą silniki: dwa benzyniaki, klasyczna hybryda oraz topowa hybryda plug-in. Gamę otworzy bazowe 1.0 91 KM z manualną, 6-stopniową przekładnią. Dalej znajdziemy 1.3 generujące 140 KM i dostępne z opcjonalnym, 7-stopniowym automatem.

Na tle wolnossącego poprzednika doładowane jednostki stanowią małą rewolucję. Na tym jednak nie koniec. Chętni będą mogli bowiem zdecydować się na 145-konną hybrydę 1.6 wspomaganą dwoma silnikami elektrycznymi i połączoną z bezstopniową przekładnią. Będzie też hybryda typu plug-in, również z jednostką 1.6 i akumulatorem o pojemności 10,5 kWh. Obiecywana moc to 160 KM.

Rozbudowana gama napędów może sprawić, że oferta trafi do szerszego grona klientów. Z pewnością jednak znajdą się osoby, które zatęsknią za prostotą wolnossącego poprzednika. Alternatywą wydaje się tu klasyczna hybryda. Więcej detali poznamy wczesną jesienią. Sprzedaż ruszy kilka miesięcy później, w pierwszych miesiącach 2023 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc