"Mój elektryk" z nową pulą dopłat. Zainteresowanie jest spore

Na wniosek Banku Ochrony Środowiska pula dopłat w tzw. ścieżce leasingowej programu "Mój elektryk" zostanie zwiększona o kolejne 150 mln zł. To odpowiedź na stale rosnącą popularność tego rozwiązania. Tylko od początku roku BOŚ otrzymał 1130 wniosków o dopłatę.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Autokult | Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Realizacja programu "Mój elektryk" przebiega na dwa sposoby. Osoby fizyczne mogą korzystać z dotacji realizowanych bezpośrednio przez NFOŚiGW, zaś ścieżką leasingową zajmuje się Bank Ochrony Środowiska. Uruchomiono ją jesienią 2021 roku z pierwotnym budżetem na poziomie 20 mln zł. Wówczas nikt nie spodziewał się, że kwota wzrośnie 20-krotnie.

Po raz pierwszy pulę dopłat zwiększono w marcu 2022 roku, do 100 mln zł. W sierpniu było to już 200 mln, a w styczniu 2023 roku 250 mln zł. Teraz BOŚ zapowiada kolejny zastrzyk finansowy w wysokości aż 150 mln zł, co łącznie da aż 400 mln zł przeznaczonych na dopłaty.

Jak informuje IBRM Samar, od początku realizacji programu do BOŚ wpłynęło 7,9 tys. wniosków, z czego 7,3 tys. na łączną kwotę 244 mln zł zostało zaakceptowane. W ramach programu wyleasingowano ponad 5,5 tys. aut osobowych i 1,7 tys. pojazdów dostawczych.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy