Obniżyli cenę o 60 tys. zł. Mniej zarobią, walczą o sprzedaż

Solidne obniżki na auta elektryczne zapoczątkowane przez Teslę spotkały się z odzewem pozostałych marek. Jedną z nich jest Ford, który właśnie odświeżył Mustanga Mach-E i przy okazji mocno zaktualizował cennik.

Ford Mustang Mach-E zimąFord Mustang Mach-E zimą
Źródło zdjęć: © Autokult | Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Lifting, nieważne czy techniczny, czy stylistyczny, zazwyczaj niesie ze sobą zauważalny wzrost cen. W przypadku Mustanga Mach-E jest zupełnie odwrotnie. To miła niespodzianka, która powinna spotkać się z ciepłym przyjęciem klientów.

Co się zmieniło?

Największą nowością w elektrycznym Mustangu są litowo-żelazowo-fosforanowe akumulatory (LFP), które zastąpią stosowane dotychczas akumulatory NMC (niklowo-manganowo-kobaltowe).

Nowe baterie mogą być ładowane mocą do 150 kW (dotychczas było to 115 kW) a przy tym mają większą pojemność i zasięg. Pojemność wzrosła z 70 do 72,4 kWh, co przekłada się na 470 km zasięgu w wersji tylnonapędowej i 428 km w odmianie AWD (wzrost odpowiednio o 30 km i 28 km).

Ford Mustang Mach-E 98 kWh AWD (2022)
Ford Mustang Mach-E 98 kWh AWD (2022) © Autokult | Maciej Skrzyński

W przypadku Mustanga Mach-E ze standardową baterią i napędem na wszystkie koła zwiększy się także moc maksymalna – z obecnych 269 KM do 315 KM. Wszystkie wersje zyskają też minimum 19-calowe felgi, funkcję podgrzewania baterii i wydajniejsze ogrzewanie.

Wisienką na torcie jest przeprojektowane zawieszenie, charakteryzujące się wyższą sprężystością resorowania, a co za tym idzie, komfortem jazdy. Najważniejsze są jednak ceny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Mustang Mach-E – to nie fair!

Zauważalne obniżki

Mustang Mach-E nigdy nie był tanim samochodem, ale najnowszy cennik wydaje się znacznie łatwiejszy do przetrawienia. Kwoty dla poszczególnych wersji znajdziecie poniżej:

  • Mach-E 269 KM 75 kWh RWD – cena od 219 500 zł (obniżka o 50 050 zł),
  • Premium 294 KM 98 kWh RWD – cena od 279 500 zł (obniżka o 34 350 zł),
  • Premium 269 KM 75 kWh AWD – cena od 247 500 zł (obniżka o 60 350 zł),
  • Premium 351 KM 98 kWh WD – cena od 298 000 zł (obniżka o 47 850 zł),
  • GT 487 KM 98 kWh AWD – cena od 358 000 zł (obniżka o 32 850 zł).

Jak widać różnice są spore. W środkowej wersji sięgają kwoty 60 350 zł. Warto zwrócić uwagę także na cenę bazowego wariantu, który w końcu zbliżył się do pułapu bazowych tesli. Czas pokaże, jak ta odważna (i korzystna dla klientów decyzja) przełoży się na zainteresowanie elektrycznym Mustangiem.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy