Niemcy dość przychylni chińskim markom. Eksperci mają jednak inne zdanie

Auta z Chin, choć coraz powszechniejsze, wciąż stanowią egzotykę dla europejskich klientów. Niebawem jednak może się to zmienić - chińskie marki coraz śmielej wkraczają do Niemiec, a tamtejsi klienci deklarują otwartość na nowości.

BYD AttoBYD Atto
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD
Aleksander Ruciński

Sondaż przeprowadzony na zlecenie dziennika "Welt" wśród posiadaczy rodzimych marek takich jak Mercedes, BMW czy Audi wskazuje, że chińskie auta nie są na straconej pozycji. "Około 20 proc. ankietowanych mogłoby wyobrazić sobie przejście na chińską markę luksusową" - donosi Polska Agencja Prasowa. Aż 61 proc. ankietowanych dodaje, że miała już styczność z chińskimi samochodami.

Niebawem ten odsetek może się zwiększyć. Wszystko za sprawą współpracy chińskiej marki BYD i sieci wypożyczalni Sixt. W ciągu najbliższych sześciu lat jej flota wzbogaci się o 100 tys. samochodów BYD. Dla wielu klientów będzie to pierwsza styczność z autami z Chin.

Obecność na największym rynku motoryzacyjnym Europy to ogromna szansa dla chińskich producentów. By odnieść sukces, konieczne będzie jednak przekonanie klientów o zaletach takich produktów. Obecnie bowiem są one postrzegane dość przeciętnie - Niemieccy klienci nie dostrzegają "znaczącej wartości technicznej" w chińskich markach i co czwarty ankietowany, mający doświadczenie z chińskimi samochodami, skrytykował ich jakość - donosi PAP za "Welt".

BYD ma śmiałe plany. Zamierza w ciągu czterech lat sprzedać w Niemczech aż 120 tys. pojazdów elektrycznych. Branża jest jednak sceptyczna - "To nierealne, żeby w krótkim czasie zdobyć tak wielu klientów, szczególnie jeśli oferta dotyczy wyłącznie e-samochodów. Niemiecki rynek aut elektrycznych jest na to zbyt mały i rozwija się zbyt wolno" - twierdzą eksperci cytowani na łamach "Welt". Jak będzie? Czas pokaże.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie