WAŻNE
TERAZ

"Byłam sześćdziesioną". Wstrząsające, co zrobiła jej klasa

Nowa marka wjeżdża do Europy. Ma być luksusowo

Do grona chińskich marek debiutujących w Europie dołącza właśnie kolejna. To Exlantix, który już na początku września przyjedzie do Monachium ze swoim SUV-em.

Exlantix E05Exlantix E05
Źródło zdjęć: © materiały prasowe | Exlantix
Aleksander Ruciński

Exlantix to prestiżowa marka z Grupy Chery, która zadebiutuje podczas targów IAA Mobility 2025 w Monachium.

Chińczycy zaprezentują tam SUV-a o nazwie E05. To reprezentant gatunku hybryd "range extender", gdyż silnik spalinowy służy tu wyłącznie do ładowania akumulatora.

Exlantix E05 wyposażony jest w napęd elektryczny oraz silnik benzynowy 1.5 turbo o mocy 156 KM, który działa jako generator. Dzięki temu rozwiązaniu, pojazd może pokonać do 165 km w trybie bezemisyjnym.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Model E05 korzysta z akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych o pojemności 32,66 kWh. Producent mówi o możliwości szybkiego ładowanie. Na tę chwilę nie znamy jednak danych dotyczących obsługiwanej mocy.

Co ciekawe, Exlantix planuje również wejście na polski rynek. W ofercie znajdą się modele Exlantix ES i Exlantix ET. Pierwszy jest limuzyną o sportowej sylwetce, a drugi modnym SUV-em.

Według raportu IBRM Samar, do końca lipca chińscy producenci zarejestrowali w Polsce ok. 20,7 tys. nowych samochodów osobowych. To znaczący wzrost w porównaniu do zeszłego roku, kiedy sprzedaż wyniosła 4486 egzemplarzy. Liderem segmentu pozostaje marka MG. Czas pokaże, czy nowa marka Exlantix również zdobędzie serca europejskich klientów.

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc