Nowe vany Renault i Volvo. Mają być małe, elektryczne i modułowe

Renault i Volvo poinformowało o stworzeniu spółki joint venture, która ma za zadanie stworzyć nową generację elektrycznych vanów. Jest to m.in. efektem badań wskazujących na to, że w następnych latach ta gałąź będzie bardzo intensywnie się rozwijać.

Nowy wspólny projekt Renault i Volvo. W jego centrum elektryczne vanyNowy wspólny projekt Renault i Volvo. W jego centrum elektryczne vany
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Renault Group
Kamil Niewiński

Samochody elektryczne odgrywają coraz większą rolę w świecie motoryzacji. Nie jest to tylko spowodowane nowymi normami emisji spalin czy zakazami, które mają w dalszej przyszłości wejść w życie, ale również zmianami w preferencjach konsumentów. Powoli zmienia się również rynek aut dostawczych, na którym elektryczne modele również odgrywają coraz większą rolę. 

Nic więc dziwnego, że coraz więcej producentów szuka możliwości rozwoju w tym sektorze rynku. Nową umowę właśnie ogłosiła Grupa Renault, która tworzy spółkę joint venture z Grupą Volvo, a także firmę CMA CGM. Celem jest uzyskanie pozycji pionierów rynku małych elektrycznych dostawczaków, wprowadzając nie tylko technologie w modelach nowej generacji, ale również poszerzając możliwości o dodatkowe usługi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Megane RS - mógłbym je mieć, ale...

Renault i Volvo podzielą udziały w spółce po połowie, inwestując w ciągu trzech najbliższych lat po 300 mln euro. CMA CGM podpisało zaś na razie niewiążący list intencyjny, który mówi o dołożeniu kolejnych 120 mln euro — ma to pozwolić firmie na przyłączenie się do spółki. To trzecie przedsiębiorstwo będzie operowało za pośrednictwem funduszu energetycznego PULSE.

Oficjalne utworzenie nowej spółki planowane jest według ogłoszenia na początek 2024 r. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będziemy mieli do czynienia z nową, odrębną marką z własną tożsamością, a firma będzie mieć swoją siedzibę we Francji.

Wybrane dla Ciebie
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Nowa marka w Polsce. Nie z Chin i kusi rekordową gwarancją
Nowa marka w Polsce. Nie z Chin i kusi rekordową gwarancją
Luksusowy van Mercedesa coraz bliżej. Znamy datę premiery
Luksusowy van Mercedesa coraz bliżej. Znamy datę premiery
Pierwsza jazda: Alpine A390 - warto się zainteresować
Pierwsza jazda: Alpine A390 - warto się zainteresować
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯