Nowe vany Renault i Volvo. Mają być małe, elektryczne i modułowe

Renault i Volvo poinformowało o stworzeniu spółki joint venture, która ma za zadanie stworzyć nową generację elektrycznych vanów. Jest to m.in. efektem badań wskazujących na to, że w następnych latach ta gałąź będzie bardzo intensywnie się rozwijać.

Nowy wspólny projekt Renault i Volvo. W jego centrum elektryczne vanyNowy wspólny projekt Renault i Volvo. W jego centrum elektryczne vany
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Renault Group
Kamil Niewiński

Samochody elektryczne odgrywają coraz większą rolę w świecie motoryzacji. Nie jest to tylko spowodowane nowymi normami emisji spalin czy zakazami, które mają w dalszej przyszłości wejść w życie, ale również zmianami w preferencjach konsumentów. Powoli zmienia się również rynek aut dostawczych, na którym elektryczne modele również odgrywają coraz większą rolę. 

Nic więc dziwnego, że coraz więcej producentów szuka możliwości rozwoju w tym sektorze rynku. Nową umowę właśnie ogłosiła Grupa Renault, która tworzy spółkę joint venture z Grupą Volvo, a także firmę CMA CGM. Celem jest uzyskanie pozycji pionierów rynku małych elektrycznych dostawczaków, wprowadzając nie tylko technologie w modelach nowej generacji, ale również poszerzając możliwości o dodatkowe usługi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Megane RS - mógłbym je mieć, ale...

Renault i Volvo podzielą udziały w spółce po połowie, inwestując w ciągu trzech najbliższych lat po 300 mln euro. CMA CGM podpisało zaś na razie niewiążący list intencyjny, który mówi o dołożeniu kolejnych 120 mln euro — ma to pozwolić firmie na przyłączenie się do spółki. To trzecie przedsiębiorstwo będzie operowało za pośrednictwem funduszu energetycznego PULSE.

Oficjalne utworzenie nowej spółki planowane jest według ogłoszenia na początek 2024 r. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będziemy mieli do czynienia z nową, odrębną marką z własną tożsamością, a firma będzie mieć swoją siedzibę we Francji.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony