Nowe vany Renault i Volvo. Mają być małe, elektryczne i modułowe

Renault i Volvo poinformowało o stworzeniu spółki joint venture, która ma za zadanie stworzyć nową generację elektrycznych vanów. Jest to m.in. efektem badań wskazujących na to, że w następnych latach ta gałąź będzie bardzo intensywnie się rozwijać.

Nowy wspólny projekt Renault i Volvo. W jego centrum elektryczne vanyNowy wspólny projekt Renault i Volvo. W jego centrum elektryczne vany
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Renault Group
Kamil Niewiński

Samochody elektryczne odgrywają coraz większą rolę w świecie motoryzacji. Nie jest to tylko spowodowane nowymi normami emisji spalin czy zakazami, które mają w dalszej przyszłości wejść w życie, ale również zmianami w preferencjach konsumentów. Powoli zmienia się również rynek aut dostawczych, na którym elektryczne modele również odgrywają coraz większą rolę. 

Nic więc dziwnego, że coraz więcej producentów szuka możliwości rozwoju w tym sektorze rynku. Nową umowę właśnie ogłosiła Grupa Renault, która tworzy spółkę joint venture z Grupą Volvo, a także firmę CMA CGM. Celem jest uzyskanie pozycji pionierów rynku małych elektrycznych dostawczaków, wprowadzając nie tylko technologie w modelach nowej generacji, ale również poszerzając możliwości o dodatkowe usługi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Megane RS - mógłbym je mieć, ale...

Renault i Volvo podzielą udziały w spółce po połowie, inwestując w ciągu trzech najbliższych lat po 300 mln euro. CMA CGM podpisało zaś na razie niewiążący list intencyjny, który mówi o dołożeniu kolejnych 120 mln euro — ma to pozwolić firmie na przyłączenie się do spółki. To trzecie przedsiębiorstwo będzie operowało za pośrednictwem funduszu energetycznego PULSE.

Oficjalne utworzenie nowej spółki planowane jest według ogłoszenia na początek 2024 r. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będziemy mieli do czynienia z nową, odrębną marką z własną tożsamością, a firma będzie mieć swoją siedzibę we Francji.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki